موضوعات

پاسخ به سوال(عمومی- شماره ۱7) : کسی که فارغ التحصیل دوره پیش دانشگاهی بوده ومشمول نظام وظیفه است، چه راهی برای شرکت دوباره در کنکور سال بعد دارد؟

go-back
سوال:
کسی که از طرفی فارغ التحصیل دوره پیش دانشگاهی بوده وازطرف دیگر مشمولیت سنی نظام وظیفه می باشد(یعنی فرجه وفرصت یک ساله که در پرسش و پاسخ شماره16 اشاره شدراهم ندارد)وهمچنین امسال امکان قبولی در رشته دانشگاهی مورد علاقه خودرا ندارد، چه راه حلی برای شرکت دوباره کنکور درسال بعد دارد؟
پاسخ:
تنها راه حل؛استفاده از معافیت تحصیلی است.
– یک راه آن در سوال شماره 16 عمومی توضیح داده شد.
– راه حل دیگر(درصورتی که شرایط ذکر شده در پرسش و پاسخ شماره16 را ندارد):
اگر واقعا علاقه به ادامه تحصیل در دانشگاه (چه درگروه انسانی یا تجربی و یا ریاضی) را دارید،اما امسال امکان پذیرش و قبولی در رشته ی مورد علاقه تان راندارید، ومی خواهید درسال تحصیلی آینده سربازyasgroup.ir-konkur نشده و درس بخوانید و مجددا در کنکور سال آینده شرکت کنید، توصیه می شود که؛ اگر تمکن مالی لازم را دارید، برای اینکه مشکل سربازی را حل کنید، با توجه به رتبه و نمرات کارنامه کنکور امسال، رشته ای را که مطمئن هستید قبول می شوید امادر دانشگاه آزاد و یا شبانه(نوبت دوم)انتخاب کنید و بعد از قبولی، مرخصی تحصیلی بگیرید. در این صورت دانشجو شناخته شده و از معافیت تحصیلی برخوردار هستید،در واقع باید کاری کنید که دانشجوی دانشگاه های غیر دولتی محسوب شوید ( یعنی هر دانشگاهی که پولی باشد چه دانشگاه آزاد و چه شبانه و…) تا مشکل انصراف را برای شرکت دوباره در کنکور پیدا نکنید.چون در صورت انصراف از تحصیل در دانشگاه دولتی ، سال بعد اجازه شرکت در کنکور را ندارید و مشمول سرباز خواهیدشد.
در این صورت فرصت خوبی را دراختیار دارید تا خود را برای کنکور سال بعدآماده می نمایید.
البته اولا؛ برای آمادگی جهت شرکت دوباره در کنکور سال بعد باید حوصله فراوان و برنامه ریزی دقیق و همت بالایی داشته باشید. ثانیا؛ باید حتما کلاس بروید. یعنی برای چند درس مهم و مشکل یک آموزشگاه قوی و خوب را انتخاب کنید. ثالثا؛ قوانین مرخصی تحصیلی دردانشگاه را به خوبی مطالعه کرده و راه مناسب آن را عمل نمایید.
با آرزوی سلامتی و موفقیت

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید