موضوعات

امتحانـات نهــايي پايـه‌هاي دهم، يازدهم و دوازدهم (بخش2 : ترمیــــم و ارتقـــــای نمرات امتحان نهایی)

ترمیم و ارتقای نمرات امتحان نهایی گذشته :

1- ترميم نمره صرفاً در آزمون خرداد ماه براي هر متقاضي انجام مي‌شود…

2- افرادي که ايجاد سابقه کرده‌اند، اگر به دنبال ارتقاي نمره خود هستند، مي‌توانند درخواست ترميم نمره داشته باشند تا با نمره قبلي آنان مقايسه شود و البته در آزمون ترميم نمره، نمره بالاتر از آزمون قبلي به عنوان نمره نهايي ثبت مي‌شود.

3- بر اساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش، هر فرد فقط يک‌بار مي‌تواند براي ترميم نمره اقدام کند،

4- چون ابلاغ اين مصوبه، در مرداد ماه امسال انجام شده است و افرادي که در آزمون خرداد ماه سال جاري براي ترميم نمره شرکت کرده‌اند، استثناياً امسال (خرداد ماه سال 1403) نيز مي‌توانند در اين آزمون شرکت کنند.

5- در باره نحوه ثبت‌نام براي ترميم معدل باید گفت که براي شرکت در اين آزمون، نياز به حضور فيزيکي نيست و تمام اين فرآيند به صورت الکترونيکي در سامانه‌اي که اطلاع رساني مي‌شود، صورت مي‌گيرد و هر فرد بر اساس جداولي که سهم دروس و ضرايب دروس در آن مشخص است، مي‌تواند درس مورد نظر را انتخاب کند.

6- شیوه نامه ثبت‌نام براي ترميم نمره  بعد از نهایی شدن برنامه خردادماه  منتشر خواهد شد.

 برنامه خردادماه در حال نهايي شدن است و پس از کسب نظر معاونان آموزشي، سازمان پژوهش و شوراي عالي آموزش و پرورش،  اطلاع‌رساني مي‌شود.

7- شرکت در امتحان ترمیم برای رشته غیر متناظر ( 1 ) :  براي پذيرفته شدن در رشته غيرمتناظر ، بايد در آزمون نهايي خرداد ماه، در دروس مورد نظر آن گروه آزمايشي شرکت کند تا ترميم انجام شود

8-  تمامي فارع‌التحصيلاني که سابقه تحصيلي دارند (از سال ۸۴) و پيش‌دانشگاهيان سال ۹۱ به بعد، نمراتشان مورد قبول است؛ مگر اينکه خودشان بخواهند اقدام به ترميم نمره کنند.

9- هنرجويان هنرستان‌ها، اگر مي‌خواهند در گروه آزمايشي هنر شرکت کنند، همانند ديگر دانش‌آموزان بايد با شرکت در امتحانات دروس عمومي، توليد سابقه داشته باشند.

10- درخصوص فارغ‌التحصيلان قبل از سال ۸۴ نيز يادآور می شود که ؛ اين افراد امتحان نهايي نداشتند و بايد ترميم نمره و ايجاد سابقه کنند و اين شرايط براي آنها فراهم است که در خرداد ماه سال تحصيلي جاري (سال 1403) اين کار را انجام دهند.

—————————————————————————–

1- رشته غیر متناظر یعنی شرکت در گروه آژمایشی متفاوت با نوع دیپلم اخذ شده

مأخذ : زارعی / محسن / معاون وزير و رييس مرکز ارزشيابي و تضمين کيفيت نظام آموزش‌ و پرورش به نقل از پیک سنجش شماره1385 – دوشنبه 11 دی 1402 -صفحه3

*با ویرایش در متن توسط دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش

#هدایت_تحصیلی #هدایت_تحصیلی_شغلی
#مشاوره #مشاوره_هدایت_تحصیلی
#پاسخ_به_سوالات #پاسخ_به_سوالات_هدایت_تحصیلی
#امتحان_نهایی #امتحان_نهایی-پایه10 #امتحان_نهایی-پایه11 #امتحان_نهایی-پایه12 
#سوالات_امتحانی #سوالات_امتحان_نهایی #سوالات_مفهومی 
#آزمون_سراسری #دانشگاه #کنکور_و_دانشگاه
#سازمان_سنجش #پیک_سنجش 
#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش
دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید