موضوعات

امتحانات نهايي پايه‌هاي دهم، يازدهم و دوازدهم ( قسمت1- روندگذرتحصیلی و سوالات )

1- تمام دانش‌آموزاني که در پايه‌هاي دهم، يازدهم و دوازدهم هستند، مي‌توانند با شرکت در آزمون‌هاي نهايي خرداد ماه، هم‌زمان با آزموني که براي گذر تحصيلي خود شرکت مي‌کنند، ايجاد سابقه را نيز انجام دهند.

2- براي پايه دوازدهم، ( سال تحصیلی 1403-1402 ) اين آزمون‌ها صرفاً مبناي سهم ۵۰ درصد (در آزمون سراسري) قرار مي‌گيرد و نمرات دانش‌آموزان پايه‌هاي دهم و يازدهم شرکت کننده در امتحان نهایی امسال ( 1403-1402 ) در سال‌هاي ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ اعمال مي‌شود.

3-ترمیم و ارتقای نمرات امتحان نهایی برای تمامی فارغ التحصیلان گذشته امکان پذیر بوده قابل انجام است. ( 1 )

 4- روند گذر تحصيلي پايه‌هاي دهم و يازدهم در امتحانات نهايي امسال، بر اساس آيين‌نامه‌هاي آموزشي برگزار مي‌شود، اما در شهريورماه به صورت داخلي خواهد بود.

5- خروجي امتحانات ۱۴۰۲ از اين به بعد مبناي تحليل قرار مي‌گيرد. برنامه‌ريزي‌ها بر مبناي همين تحليل‌ها انجام مي‌شود تا طي آن، تغيير روش‌هاي تدريس در دبيران صورت گيرد و در راهبرد مطالعه دانش‌آموزان هم شاهد به وجود آمدن تغييراتي باشيم.

6- اهداف جديد مبتني بر يادگيري عميق و مفهومي است دانش‌آموزان بايد براين اساس خود را براي ورود به آموزش عالي آماده کنند؛ ضمن آنکه علاوه بر تمامي اين موارد، طراحي سؤال براي امتحانات نهايي پايه دهم و يازدهم نيز بر اساس همين رويکرد خواهد بود.

7- به تمامي دانش‌آموزان اطمينان داده می شود که خارج از کتاب درسي هيچ سؤالي طرح نمي‌شود و نيازي به هيچ نوع کتاب کمک آموزشي نيز نيست و برگزاري آزمون‌هاي نهايي نبايد به يک ترس و واهمه تبديل شود.

————————————————————————————————————————————

( 1 ) در باره ترمیم نمرات امتحان نهایی در شماره بعدی توضیحات تفصیلی ارایه خواهد شد.
مأخذ : زارعی / محسن / معاون وزير و رييس مرکز ارزشيابي و تضمين کيفيت نظام آموزش‌ و پرورش به نقل از پیک سنجش شماره1385 – دوشنبه 11 دی 1402 -صفحه3
*با ویرایش در متن توسط دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش
#هدایت_تحصیلی #هدایت_تحصیلی_شغلی
#مشاوره #مشاوره_هدایت_تحصیلی
#پاسخ_به_سوالات #پاسخ_به_سوالات_هدایت_تحصیلی
#امتحان_نهایی #امتحان_نهایی-پایه10 #امتحان_نهایی-پایه11 #امتحان_نهایی-پایه12 
#سوالات_امتحانی #سوالات_امتحان_نهایی #سوالات_مفهومی 
#آزمون_سراسری #دانشگاه #کنکور_و_دانشگاه
#سازمان_سنجش #پیک_سنجش 
#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش
دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید