موضوعات

پاسخ سوال (عمومی شماره 34): عدم شرکت در امتحان خرداد و انتخاب واحد در شهریور ماه در مدرسه بزرگسالان، ازلحاظ غیبیت درامتحان چگونه می شود؟

 
سوال:
کسی که   در مدرسه بزرگسالان ، در یک یا چند واحد درسی در خرداد مریض شده و در امتحان  غیبت داشته است، اگر در شهریور ماه  انتخاب واحد کرده و در امتحان شرکت کند، در صورتی که گواهی پزشک نداشته باشد، نمره او چگونه ثبت می شود؟آیا امتحان او مورد قبول است ؟

پاسخ:
براساس ماده ۶۴ آیین نامه دوره متوسطه بزرگسالان (صفحه ۶۹۶کتاب …) اگر شما در امتحان هر درسی غیبت غیر موجه داشته باشید، نمره آن درس صفرمحسوب می شود. اما اگر براساس مدارک لازم( پزشکی و یا…) غیبت موجه داشته باشید، طبق ماده ۶۶ آیین نامه دوره متوسطه بزرگسالان (صفحه ۶۹۶کتاب …) آن درس از در س حذف و باید با رعایت سایرشرایط، مجددا آن درس ها را انتخاب نموده و به صورت نهایی امتحان دهید.
البته طبق ماده ۶۹(صفحه ۶۹۶کتاب …)تشخیص غیبت موجه براساس دلایل و مدراک اریه شده از طرف دانش آموز ، در امتحانات داخلی با شورای مدرسه و درامتحانات هماهنگ با کمیسیون خاص اداره آموزش و پرورش مربوط و در امتحانات نهایی با رئیس حوزه اجرا، پس هماهنگی با مدیر واحد آموزشی خواهدبود.

اگرابهامی داشتید، سوال خود را ارسال فرمایید.

سلامت وموفق باشید

مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید