موضوعات

پاسخ سوال (اختصاصی- شماره 83) : علاقه مند به رشته های هنری موسیقی، سینما و تلویزیون هستم با وجود تحصیل در سوم رشته تجربی شرایط موفقیت در این رشته برای کنکور چیست؟

kandinski
سوال:
باعرض سلام وخسته نباشید.
من دانش آموز سال سوم رشته ی تجربی ام و از اونجایی که علاقه ی زیادی به رشته های هنری مثل:موسیقی و سینما وتلویزیون و… دارم قصد دارم رشته ام را برای سال چهارم عوض کنم.
اول میخواستم بدونم چجوری میتونم این کار رو انجام بدم؟ و چه شرایطی داره؟ و برای موفقیت در کنکور در رشته های هنری دیر نیست؟
بعد میخواستم از شما که مشاوری با تجربه اید بپرسم که بازار کار و درآمد زایی کدام رشته در کشور ما بیشتره؟ تجربی یا هنر؟
ممنون میشم اگرهرچه زودتر جوابم را بدهید.
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۷/۲۱ در ۳:۳۱ ب.ظ – توسط : علیرضا )

پاسخ:
به نام خدا
پاسخ بخش اول سوال شما:
پاسخ به سوالات اختـــــــصاصی شماره۴۱ و ۳۴ و۲۴ و۱۵ پاسخ به سوالات عمــــــــــومی شماره ۳۵ ۲۸ و۲۲ و۱۳ و۹ را در پست پاسخ به سوالات نشریه الکترونیک مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش را بخوانید.
پاسخ بخش دوم سوال:
در مورد بازار کار رشته های تحصیلی، یک سری فاکتورها و عوامل عمومی تعیین کننده است و همچنین خصیصه هایی اختصاصی که به خود فرد بر می گردد.
فرهنگ جامعه، نیاز جامعه از جمله این عوامل هستند. پر واضح است که در جامعه ما رشته های هنری از لحاظ شغلی و درآمد زایی ثبات ندارد! نباید عده قلیلی که در یک شرایط خاصی، هنرمند معروف سینما و تلویزیون شده اند، مد نظر قرار داد. آن هم با اطلاعات کمی که از مشکلات فردی و خانوادگی و یا اجتماعی آن ها…!!!
یک نمونه بارز آن اینکه؛ شما برخی از هنرمندان موسیقی را در خیابان ها و مکان های پر رفت و آمد نگاه کنید که تکدی(گدایی) می کنند که دور از شان هنر و شخص آن هاست…
خلاصه کلام اینکه اگر شما واقعا و حقیقتا عاشق هنر هستید و بسیار به آن علاقه مندید، این رشته را به عنوان شغل و یا حتی غیر شغل پی گیری کنید. اگر شما می خواهیدادامه تحصیل در این رشته را به عنوان شغل، پی گیر باشید، بنده چندان خوش بین نیستم. لذا حتما حتما از مشاوره تخصصی در این زمینه( هم مشاوره تحصیلی و هنرمندان موفق) البته به صورت حضوری ،بهره بگیرید
سلامت وموفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید