موضوعات

پاسخ به سوال (اختصاصی- شماره 82) : با توجه به پرشدن ظرفیت رشته تجربی در دبیرستان ما و اجبار من برای ادامه تحصیل در رشته ریاضی، آیا تغییر رشته بدهم؟

mohammad_Khodadadi
سوال:
سلام من امسال به زور مشاورای مدرسه دوم ریاضی خوندم. اما واقعا پشیمونم چون من هم تو زیست استعداد دارم و هم علاقه ی زیادی دارم! ریاضیمم بد نیس اما زیستم خیلی بهتره…
درضمن من تو فرزانگان میخونم و چون ظرفیت کلاسها تکمیله اگه میخوام تغییر رشته بدم باید به مدارس دیگه برم
به نظرتون تغییر رشته بدم یا نه؟
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۷/۱۸ در ۱:۴۵ ب.ظ – توسط: بهار)

پاسخ:
به نام خدا
دردرجه اول؛ ملاک های انتخاب رشته را حتما مورد نظر و تجزیه و تحلیل قرار بدهید.(نمرات سالانه، تست استعداد، تست رغبت تحصیلی – شغلی، تست شخصیتی، از جمله تست های اجرا شده آموزش و پرورش که در پرونده مشاوره شما در مدرسه موجوداست ) بنابراین لازم است تا از مشاوره ی تخصصی بهره بگیرید!
دوم اینکه؛ هر چند بنده نیز به عنوان معلم، مشاور و پدری که فرزندم در گذشته درطول 7سال، در راهنمایی و دبیرستان فرزانگان تحصیل کرده است به دلایل متعددی،از دبیرستان فرزانگان چندان رضایتی ندارم،اما در مورد تغییر مدرسه باید بررسی بیشتری کنید و با تحقیق کافی از موقعیت علمی، درسی و جو فرهنگی، اخلاقی و انضباطی آن،اطلاع کافی داشته و مهمتر اینکه قبل از تغییر مدرسه ببنید آیا با آنجا تطابق قابل قبولی دارید یانه؟! برای بررسی این موضوع برای مثال باید دید شما هم اکنون در کدام یک شعبه های از فرزانگان تحصیل می کنید. منزل شما درکدام منطقه و… قرار دارد تا مدرسه متناسب با آن را شناسایی کرد( چون نزدیکی و دوری مدرسه ورفت و آمد هم مهم است) همچنین سطح نمرات شما در دروس مختلف خیلی مهم است!
اگر تمام بررسی های علمی و مشاوره تخصصی، شما را به این نتیجه می رساند که حتما باید در رشته تجربی ادامه تحصیل دهید، تعلل نکنید و در درجه اول با پی گیری، به خصوص با حضواولیاء تان در مدرسه واصرار به مسئولین مدرسه، به خواسته خود برسید. در صورتی که به دلایلی در مدرسه کنونی به نتیجه نرسیدید، آن موقع در مورد تغییر مدرسه پی گیری و اقدام نمایید. خلاصه اینکه در این صورت تغییر رشته در اولویت است!
در صورت احساس نیا ز به مشاوره تخصصی، می توانید با ما تماس تلفنی داشته باشید(طریقه تماس در نوار مشکی بالای سایت)
سلامت و موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید