موضوعات

پاسخ سوال( اختصاصی شماره 54): تبحر در زبان خارجه دارم و علاقه مندبه رشته ریاضی! چگونه هر دو را باهم ادامه تحصیل دهم؟

227251592392042391469723321014118044134728
سوال:
سلام من رشتم انسانیه و در زمینه ی زبان انگلیسی خیلی تبحر دارم! اماازآنجایی که کنکور زبان انگلیسی کاملا جداست و ربطی به رشته ی انسانی نداره، بنده هم اصلا دلم به دروس انسانی نمیره و دوست ندارم! میخواستم واسه پیش دانشگاهی به رشته ی ریاضی برم که دوست دارم و بنظرم آیندش خیلی خوبه که تغییر رشته بدم. ولی خیلی ها بهم میگن قبولی در انسانی برام آسان تراست واگر برم ریاضی موفق نمیشم! در واقع میخواهم هم زبانم و هم رشته ی ریاضی رو داشته باشم! آیاشما توصیه میکنید؟در صورت تغییر رشته از انسانی به پیش ریاضی چکار باید بکنم؟؟؟؟
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۶/۲۱ در ۱:۲۳ ب.ظ – توسط:آناهیتا)

پاسخ:
به نام خدا
و باسلام
اول اینکه؛ شما مشخص نفرمودید که هم اکنون پایه ی چندم رشته انسانی هستید؟

دوم؛اگر سوم به پیش دانشگاهی هستید؛ چون امتحانات تغییر رشته به صورت نهایی برگزار می شود، و الآن امتحانات آن به اتمام رسیده است، پس امکان اقدامی بدین منظور وجود ندارد.

سوم؛ اگردوم به سوم هستید ، درحال حاضر، زمان تصمیم گیری،آماده شدن برای امتحان تغییر رشته نیست. چرا که برای امتحان تغییر رشته بایددر طول سال تحصیلی آماده شده و درتابستان،اقدام نمایید.البته هر چند زمان امتحان تغییر رشته گذشته است،امااگرآمادگی برای امتحان دروس تغییر رشته از انسانی به ریاضی را دارید، به شرط اینکه مدرسه ای که تحصیل می کنید همین رشته را داشته باشد، مدرسه می تواند با شما همکاری نموده و از شما امتحان بگیرد.( چون امتحان تغییر رشته دوم به سوم داخلی برگزار می شود)

چهارم: در دوره متوسطه، می توانید هر دو این دو رشته را با هم تحصیل کنید! یعنی زبان را در موسسات خصوصی آموزش زبان( که خیلی از دانش آموزان و دانشجویان، حتی دوره های عالی آن را مثل تافل با موفقیت به اتمام می رسانند) و رشته ریاضی را در مدرسه.

پنجم:زمان شرکت در کنکور سراسری، می توانید رشته زبان را نیز در کنار آزمون گروه آزمایشی ریاضی امتحان دهید. اما در دانشگاه نمی توانید دو رشته را همزمان باهم تحصیل کنید!!!

ششم؛ اگر شرایط شما واقعا به همین صورتی است که اشاره کرده اید، به دلیل بررسی دقیق تر موضوع، نیاز به جلسه مشاوره ای دارید.
سلامت و موفق باشید

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید