موضوعات

پاسخ سوال( اختصاصی شماره 53): امکان تغییر رشته از پایه دوم دبیرستان به سوم و دوباره از پایه سوم به پیش دانشگاهی؟

c882dd3752de14384cbcdd13b279e4a01337407537
سوال:
باسلام ، من امسال دوم ریاضی رو به پایان رسوندم اما به خاطر پایین بودن نمرات فیزیک و ریاضی، مدارس من رو برای سال سوم ریاضی ثبت نام نمیکنند و اصرار بر تغییر رشته ی من دارند. به رشته ی تجربی یا انسانی. در حالیکه من در تابستون در اموزشگاه های معتبری به قوی کردن پایه و دروس اختصاصی پرداختم و تا حدی از اینکه میتونم از عهده سال سوم بربیام معتقدم..اما اگر من امسال یعنی سال سوم را در رشته ی تجربی بگذرونم امکان تغییر رشته دوباره به ریاضی را برای سال چهارم دارم؟؟چگونه؟؟
من به رشته ی ریاضی علاقه دارم ولی خوب….
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۶/۱۷ در ۸:۳۱ ق.ظ – توسط: زهراغلامعلی)

پاسخ:
به نام خدا
وباسلام
مقوله هدایت تحصیلی از جمله تعیین و تغییر رشته، نیاز به بررسی های کارشناسانه با روش های استاندارد ویژه آن است. از جمله اجرای تست های استعداد، رغبت تحصیلی- شغلی و شخصیتی که البته بخشی از آن در مدرسه انجام شده است. همچنین تحلیل تست های مذکور! و نیز ببرسی دقیق سوابق تحصیلی و علائق دانش آموز!

مورد سوال شما یعنی تغییر رشته از دوم به سوم دبیرستان و دوباره از سوم به پیش دانشگاهی، طبق آیین نامه های موجود هیچ منع قانونی ندارد. اما مساله مهمتر پیامد های این روش است که به هیچ وجه توصیه نمی شود. از جمله؛ تلف شدن وقت و انرژی شما و دور شدن از هدف مورد نظرتان.

در صورت نیاز به توضیح بیشتر با ما تماس بگیرید.(نحوه تماس در قسمت نوارمشکی بالای سایت ذکرشده است)
سلامت و موفق باشید.

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید