موضوعات

پاسخ سوال(اختصاصی شماره 61) : کسی که تغییر رشته می دهد، تکلیف 3 سال معدل دبیرستان او در نمره سازی رتبه کنکور چه می شود؟

math-symbol
سوال:
سلام؛ کسی که می خواهد از سوم انسانی به چهارم ریاضی تغییر رشته بدهد، تکلیف معدل ۳ سال انسانی او چه می شود؟ آیا در کنکور تاثیری دارد؟
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۶/۳۰ در ۹:۴۳ ق.ظ – توسط: مهسا)

پاسخ:
احتساب سوابق تحصیلی برای کنکور، فقط شامل نمرات امتحان نهایی سال سوم خواهد بود. حال چه تغییر رشته ای باشید و چه نباشید!بنابراین نمرات و معدل سال اول (عمومی) و دوم(رشته خاص) و همچنین پیش دانشگاهی هیچ تاثیر در رتبه سازی کنکور شما ندارد. البته برای تغییر رشته ای ها(همچنانکه درپست پاسخ به سوالات ذکرشده است)تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور کمتر از حد تعیین شده (فعلا 25 درصد) خواهد بود.

موق باشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب

4 دیدگاه دربارهٔ «پاسخ سوال(اختصاصی شماره 61) : کسی که تغییر رشته می دهد، تکلیف 3 سال معدل دبیرستان او در نمره سازی رتبه کنکور چه می شود؟»

  1. اقای ابراهیمی به نظر شما کدوم رشته رو ادامه بدم بهتره وابنده شغلی بهتری داره واقعا تو دوراهی خیلی بدی گیر کردم .علاقم به هر دو رشته به یک اندازه است . ولی چون همه به رشته ی انسانی به عنوان یه رشته ی بی ارزش نگاه می کنن خیلی اذیتم می کنه.همه مسخره می کنن ومیگن کسی که تو مسابقات علمی استانی نفر چهارم بشه انسانی می خونه . منی که تو همه سال ها شاگر اول مدرسه بودم الان دیگه به زور شاگرد سوم میشم.ولی از طرفی فکر می کنم زمان فارغ التحصیل شدن ما فارغ التحصیلان رشته های انسانی نسبت به رشته های دیگه کمتر باشه چون رشته ی انسانی حد اقل در یک پنجم مدرسه های زنجان حذف شده.ودیگه کسی انسانی نمی خونه .با این حرفا به خودم امید میدم ولی از اونجایی که خیلی حساسم تا یکی یه چیزی بهم میگه بازم ذهنم به هم میریزه کاش زمان به دو سال پیش بر می گشت ویه انتخاب بهتری میکردم.خیلی خوشحال می شم اگه لطف کنین راهنماییم کنین .

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      1- این برخورد ها وسخن های کهنه وغیر منطقی، از جانب کسانی است که از جایگاه رشته انسانی بی اطلاع بوده و یا دانش آموزانی را که تا به حال در این رشته مشاهده کرده اند، افرادی بوده اند که با اکراه و از سرناچاری و بدون هدایت تحصیلی درست به این رشته رفته اند. یکی از دلایل ما برای جایگاه موثر رشته انسانی، گرایش تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان رشته های فنی مهندسی به رشته های انسانی در دوره فوق لیسانس است. و دلایل دیگری که جواب ما را مفصل و طولانی می کند!!!

      2- برای انتخاب و ادامه تحصیل در هر رشته ای با ید ما ایده شغلی روشن و قابل دفاعی داشته باشیم. شکل گیری این ایده نیز خود مراحل علمی و تجربی دارد که نیازمند به کار گیری شیوه و ابزارهای مخصوص به خود است، از جمله؛ تست های هدایت تحصیلی، مشاوره های تخصصی هدایت تحصیلی و و مقداری هم مشاهدات و تجربه محیطی.

      3- بخش مهمی از رشد هرکسی درهررشته و شغلی به توانایی ها، استعداد و به اصطلاح مایه ای که فرد برای آن می گذارد بستگی دارد و نیز علاقه ی وافری که به آن رشته دارد. شما باید یک خود سنجی دقیق و درستی داشته باشید. باید این خود آگاهی را داشته باشید که اگر رشته ای را دوست نداشته واستعداد آن را ندارید، تحت جو محیط دنبال ان نروید. ویا با برعکس، به خاطر سخن نسنجیده دیگران فرصت های خوب آن را از دست ندهید.

      4- به هر حال اگر واقعا در شک و تردید هستید، حتما باید از مشاوره های تخصصی بهره بگیرید.
      ***درصورت نیاز به مشورت بیشتر میتوانید بادفترمشاوره تماس تلفنی داشته باشید.( شماره تماس، روز و ساعت آن در نوار مشکی بالای سایت آمده است)
      موفق باشید

  2. سلام اقای ابراهیمی من امسال سوم انسانی ام اگه کنکور حذف بشه می خواهم سال اینده تغییر رشته بدم وبرم تجربی چون در غیر این صورت امیدی به قبولی در رشته خوبی در کنکورتجربی نیست. اگه تغییر رشته دادم اگه کنکور باشه می تونم تو کنکور هر دو رشته شرکت کنم یا نه ؟

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      جواب شما منفی است. چون؛ گروه های آزمایشی کنکور یک گروه اصلی دارد و یک گروه فرعی. گروه اصلی شامل سه رشته ریاضی، تجربی، انسانی است و گروه فرعی شامل دو رشته هنر وزبان های خارجه است. هر داوطلب کنکور می تواند در یک گروه اصیلی و در یک گروه فرعی ثبت نام کند. بنابراین شما نمی توانیدهمزمان در دو گروه تجربی و انسانی با هم شرکت کنید.

      *** درصورت نیاز به مشورت بیشتر می توانید بادفترمشاوره تماس تلفنی داشته باشید.( شماره تماس، روز و ساعت آن در نوار مشکی بالای سایت آمده است)
      با عرض پوزش از اینکه ارسال پاسخ شما، به دلیل سوالات زیاد کاربران، دیر شده است.
      موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید