موضوعات

پاسخ سوال(اختصاصی شماره ۶2) : همزمانی پاس کردن درس جامانده از سال اول دبیرستان، با شرکت در امتحان تغییررشته از سال دوم به سوم، چگونه قابل حل است؟

emtehan-Fun-98
سوال:
کسی که سال اول تجدید ریاضی باشه و نتونه نمره قبولی اون رو کسب کند. برای همین نتونه رشته ریاضی رو در سال دوم دبیرستان بخونه! اگر در پایان سال دوم، هم تصمیم به شرکت در امتحان تغییر رشته به ریاضی داشته باشه (رشته ای که در سال اول به دوم کسب نکرده بود) و هم بخواد واحد ریاضی مانده از سال اول روپاس کند، آیااین امتحانات با هم تداخل ندارن؟منظورم اینه که اول باید ریاضی اول رو پاس کنه تا بتواند تغییر رشته به ریاضی رو بدهد؟ تکلیف چیست ؟امکان پذیره؟؟
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۶/۳۰ در ۹:۴۳ ق.ظ- سوال دوم توسط: مهسا)

پاسخ:
* نکته اول؛ تغییر رشته مورد سوال شما؛ از پایه دوم به سوم است، برای همین باید دروس پیش نیاز سال سوم را امتحان داد(یعنی دروس اختصاصی پایه دوم رشته مورد نظر)

** نکته دوم؛ امتحان تغییر رشته دوم به سوم در دو نوبت خرداد و شهریورقابل برگزاری است که توسط خود مدرسه ای که رشته مذکور در آن برقرار است،اجرا می شود. بنابراین هیچ ارتباطی با دروس باقیمانده از سال اول( مثل ریاضی ) ندارد.
پس دروس تغییر رشته دوم به سوم مستقل از سال اول است. چه دانش آموز شرایط رشته را در سال دوم اخذ کرده باشد و چه اخذنکرده باشد! براساس اصلاحیه آیین نامه؛ وقتی شما می توانید دروس باقیمانده از سال اول را با سال دوم، باهم امتحان بدهید، پس می توانید دروس سال دوم را برای تغییر رشته ( درس های اختصاصی پیش نیاز) را هم امتحان دهید.

*** پیشنهاد:می توانید برای اینکه در رشته ریاضی ادامه تحصیل دهید، درس جامانده از سال اول را در خرداد سال دوم، امتحان دهید و قبول شوید، و بعد در شهریور ماه در امتحان تغییر رشته ریاضی شرکت کنید.

درصورت ابهام و سوال می توانید با ما تماس بگیرید.(قسمت نوارمشکی بالای سایت)
سلامت وموفق باشید.
مرکز مشاوره موسسه دانش
ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب

2 دیدگاه دربارهٔ «پاسخ سوال(اختصاصی شماره ۶2) : همزمانی پاس کردن درس جامانده از سال اول دبیرستان، با شرکت در امتحان تغییررشته از سال دوم به سوم، چگونه قابل حل است؟»

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وباسلام
      بله؛ باید در امتحان تجدیدی شهریور شرکت نموده و حتما نمره قبولی لازم را کسب نماید. چون:
      اولا: پایه اول به عنوان رشته عمومی بین تمام شاخه های تحصیلی فنی حرفه ای و کار ودانش و نظری( ریاضی، تجربی، انسانی) مشترک است . بنابراین تمام درس های پایه اول ( ازجمله درس ریاضی هم ) باید پاس شود.

      ثانیا؛ درس ریاضی جزء دروس تعیین رشته شاخه فنی حرفه ای و همچنین رشته ریاضی(شاخه نظری)است . یعنی یکی از شرایط ورود به شاخه فنی حرفه ای این است که نمره سالانه درس ریاضی شما نباید کمتر از 12 باشد. بنابراین اگر هم تجدید شده باشید، باید نمره شهریورشما حداقل به نمره 12 برسد تا اجازه ادامه تحصیل در رشته مورد نظر را درشاخه فنی حرفه ای پیدا کنید.
      *البته اگر بخواهید رشته فنی مورد نظر را در شاخه کار ودانش طی کنید، درس ریاضی را چه در خرداد و چه در شهریور 10 بگیرید، مورد قبول خواهدبود.
      موفق باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید