موضوعات

پاسخ سوال(اختصاصی شماره65): باوجود غیبت چند ساله،از سال دوم رشته فنی، چگونه می توانم دوباره ادامه تحصیل داده و دیپلم فنی بگیرم؟

سوال:
با سلام
من از پایان سال دوم رشته انسانی به دلیل پاس نکردن چند درس تغییر رشته دادم و به فنی رشته تاسیسات گاز رفتم ولی به دلیل مشکلاتی که برام پیش امد نتوانستم امتحانات سال دوم وسوم رو پاس کنم وغیبت خوردم حالا من معافیت سربازیم رو گرفتم و میخواهم درس رو شروع کنم حالا نمی دونم چطوری این واحد ها رو پاس کنم من سال دوم انسانی رو تموم کردم با چند تجدیدی که داشتم ولی سال دوم و سوم فنی غیبت داشتم همه امتحانات ممنون میشم راهنمایم کنید چطور دیپلم فنی رو بگیرم
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۶/۳۱ در ۸:۳۲ ق.ظ – توسط: محمد رضا)

پاسخ:
به نام خدا
وباسلام
با توجه به وقفه تحصیلی و سن شما، باید به هنرستان شبانه بروید. البته به دلیل تنوع رشته های شاخه فنی و حرفه ای، یک هنرستان نمی تواند همه رشته را داشته باشد ولذا باید به هنرستانی بروید که رشته مورد نظر شما را داشته باشد. معمولا هنرستان ها، همان رشته ای را که در نوبت روزانه دارند، در نوبت شبانه هم ارایه می دهند. شما می توانید مدارک قبلی خودتان ( مدارک سال اول و مدارک مربوط به امتحان تغییر رشته و…) را درهمان هنرستانی که قبلا رشته تاسیسات گازرا در آن ثبت نام کرده بودی ، بررسی کرده ودر صورتی که رشته مورد نظرتان را در نوبت شبانه دارد، همانجا دوباره ثبت نام کنید و یا از واحد فنی حرفه ای و همچنین واحد مشاوره آموزش و پرورش محل سکونت، خود برای این منظور کمک بگیرید.
موفق و سلامت باشید.
مرکزمشاوره موسسه دانش
ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید