موضوعات

پاسخ سوال(اختصاصی شماره 64): باوجود تجدیدی، چگونه می توان در رشته انسانی ادامه تحصیل داد؟

سوال:
سلام.من در اول بیرستان تجدیدی اوردم و میخواهم برم نظری ولی در هدایت تحصیلی ام ننوشته.پرسیدم گفتن باید امتحان تغییر رشته بدی.سوال اول/این امتحان چند وقت بعد مدارس است/سوال دوم/چه درس هایی برای ورود به رشته ی انسانی لازم امتحان بدم….ممنون میشم زود جواب بدین
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۶/۳۱ در ۱۱:۳۱ ق.ظ – توسط:morteza)

پاسخ:
به نام خدا
و با سلام
1- طبق اصلاحیه آیین نامه دوره سه ساله متوسطه ؛اگر تجدید شدید و در شهریور هم نمره نیاوره اید، می توانید یکبار دیگر تا 10 مهر در امتحان جبرانی شرکت کنید.

2-اگر درس تجدیدی شما مربوط به رشته مورد نظر نبوده و نمره قبولی حداقل 12 در درس های اختصاصی رشته مورداشاره راکسب کرده باشید(مثلا ادبیات فارسی برای رشته انسانی) می توانید در رشته مورد علاقه(انسانی)برای سال دوم ادامه تحصیل داده و در س تجدید شده را هم طبق توضیح بند 1 و متن آیین نامه ذکر شده در سال دوم بگذرانید.
متن آیین نامه:
“براساس ماده ۲-۹اصلاحیه آیین نامه دوره سه ساله متوسطه( موضع بخشنامه شماره ۴۰۰/۱۱۱۰۳ – موخ ۹۱/۱/۲۷ وزارت آموزش و پرورش )دانش آموزان تجدیدی چنانچه در پایان دوره تابستانی موفق به احراز شرایط قبولی در برخی از دروس نشوند،می توانند با رعایت سایر ضوابط در امتحانات دروس مربوط(به استثنای دروس نهایی) حداکثر تا ۱۰ مهر شرکت کنند. همچنین براساس ماده ۳-۹ دانش آموزان پایه اول پس از پایان سال تحصیلی ( حداکثر ۱۰ مهرماه)براساس ضوابط شاخه و رشته به سال دوم ارتقاء می یابند و کلیه دروس سال دوم رشته مربوط به آن ها ارائه خواهدشد. این دسته از دانش آموزان می توانند دروس باقیمانده از سال اول و دوم رادر دوره تابستانی سال دوم انتخاب کرده و در آزمون دروس مر بوط شرکت کنند.

2- در صورتی که سال اول شرایط رشته مورد نظر(مثلاانسانی) را کسب نکنی (یعنی حداقل نمره 12 برای دروس اختصاصی رشته مورد اشاره) می توانید برای سال بعد در امتحان تغییر رشته شرکت کنید.
امتحان تغییر رشته در دو زمان یعنی خرداد و شهریور پایه دوم برگزار می شود. ”
برای رشته انسانی دو درس پیش نیاز پایه سوم یعنی درس جامعه شناسی 1 و عربی 2 (ویژه علوم انسانی ) را باید امتحان بدهید.
سلامت باشید.
مرکزمشاوره موسسه دانش
ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید