موضوعات

پاسخ سوال(اختصاصی- شماره25): ادامه تحصیل دررشته تجربی باوجود طی دوره دانشجویی در رشته حسابداری؟

fw_convert2_icon
سلام خسته نباشید من دانشجوی حسابداری هستم ۲ترم خوندم ۲ترم دیگه مونده که مدرک بگیرم ولی میخوام برم پیش دانشگاهی تغییر رشته بدم میتونم همزمان باهم اینارو بخونم یا باید از دانشگاه انصراف بدم؟ بنظرتون می ارزه میخوام برم رشته تجربی خواهشا کمکم کنید
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۵/۱۵ در ۱۱:۵۱ ق.ظ-توسط:سمیه )

پاسخ:
به نام خداوند
و با سلام
*مطلب اول:
اطلاعاتی که در این نظر بیان فرموده اید ناقص است. آیا از طریق شاخه فنی حرفه ای دانشجوی حسابداری شده اید (یعنی با دیپلم حسابداری در شاخه فنی حرفه ای) یا از طریق گذراندن دوره پیش دانشگاهی به دانشگاه رفته اید ؟ اگر دوره پیش دانشگاهی را گذرانده اید؛ برای شما امکان حضور دوباره و تکرار پایه پیش دانشگاهی چه در رشته قبلی خود و چه سایر رشته ها وجود ندارد. این قانون شامل تمام دوره های روزانه، شبانه(بزرگسالان) هم می شود.
اگربا دیپلم فنی حرفه ای به دانشگاه رفته اید، مساله فرق می کند.
***در صورتی که دوره ی پیش دانشگاهی را نگذارنده باشید. دوراه دارید:
راه اول:
طبق تبصره 2 ماده 16از فصل آیین نامه آموزشی بزرگسالان و داوطلب آزاد (صفحه 683 کتاب مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش – چاپ ۱۳۸۵)دردوره بزرگسالان(شبانه) می توانید ثبت نام نموده ودوره پیش دانشگاهی در رشته مورد نظر را بگذارنید.البته برای دانش آموز ذکور که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، حداکثرسن 24 می باشد.
راه دوم:
شرکت در امتحانات رشته مورد درخواست، به صورت داوطلب آزاد(سوال عمومی شماره23را بخوانید)
امتحانات به صورت داوطلب آزاد تنها در خردادماه هرسال برگزار می شود.وشما باید قبل از آن (احتمالا تا اسفند ماه همان سال تحصیلی) به دایره امتحانات اداره آموزش و پرورش منطقه محل زندگی خود مراجعه نمایید.

**مطلب دوم:
چه دلایلی برای این تغییر دارید؟
این تغییر هزینه ها و فرصت های مجددی را می طلبد و معلوم نیست، به هدف مورد نظرتان برسید.ازطرفی طبق آمار سازمان سنجش(سوال عمومی شماره24 در سایت ما) رشته حسابداری خوبی است و جزء رشته های پرطرف دار در گروه علو انسانی است، بنابراین معلوم نیست این تغییر مسیر به نفع شما باشد.
به هرصورت؛
پاسخ دقیق به این تغییر سرنوشت ساز در زندگی شما، درچند سطر مختصر این صفحه امکان پذیر نیست ولذابرای بررسی دقیق این مساله شما نیاز به جلسه مشاوره شغلی – تحصیلی دارید.
موفق باشید

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید