موضوعات

پاسخ سوال(اختصاصی- شماره۲4):شرایط ادامه تحصیل در رشته عکاسی، باوجود دیپلم سوم تجربی؟

114718_634974028993374473_l
سلام من دانش آموز رشته ی تجربی هستم و سال سوم رو گذروندم میخوام بدونم اگر بخوام برم رشته ی عکاسی باید مدرک پیش رو داشته باشم یانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واینکه با دیپلم ازآموزشگاه های بیرون میشه وارد دانشگاه شد یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا جواب بدین خواهش میکنم. منتظرم!
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۵/۰۲ در ۱۰:۳۰ ب.ظ – توسط: زهرا)

پاسخ:
به نام خدا
وباسلام
*جواب قسمت اول سوال:
برای شرکت در کنکورسراسری (همه گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر) حتما باید دوره پیش دانشگاهی را بگذرانید. منتهی نوع مدرک پیش دانشگاهی ملاک نیست. یعنی با هر نوع مدرک پیش دانشگاهی می توان گروه آزمایشی دیگری را شرکت کرد( مثلا با مدرک پیش دانشگاهی ریاضی می توان گروه آزمایشی تجربی و یا انسانی شرکت کرد)هرچند این کار ازلحاظ آمادگی برای آزمون کنکور به صلاح نیست. از طرفی رشته هنر شناور است. یعنی شما می توانید همزمان با شرکت در گروه آزمایشی تجربی، درگروه هنر هم شرکت نمایید.
پست پرسش و پاسخ؛ بخش پاسخ به سوالات متداول و عمومی ( شماره ۹ )و همچنین بخش پاسخ به سوالات اختصاصی(شماره۴) راهم نگاه کنید.
**جواب قسمت دوم سوال:
برای شرکت در کنکور سراسری دوره کارشناسی دانشگاهها،آموزش عالی دیپلم رسمی آموزش و پرورش را قبول دارد.
نوع دیپلم مورد سوال شما؛ یعنی دیپلم آموزشگاههای آزاد،تنها برای مراکز فنی و حرفه ای وزارت کار و دانشگاه علمی کاربردی و دوره های پودمانی اعتبار دارد.
*** نکته مهمتر: در صورتی که تا کنون خود را برای آزمون تغییر رشته (۴ درس رشته هنر) آماده نکرده اید، با توجه زمان آن در تابستان، شرکت درآن توفیقی برای شما به همراه نخواهد داشت.
لطفا بادقت بیشتری مساله خود را بررسی فرموده ودر صورت وجود ابهام، نکته موردسوال را ارسال فرمایید.
موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

4 دیدگاه دربارهٔ «پاسخ سوال(اختصاصی- شماره۲4):شرایط ادامه تحصیل در رشته عکاسی، باوجود دیپلم سوم تجربی؟»

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و با سلام
      1- کاردانی دانشگاه آزاد برای پذیرش در رشته عکاسی ، با کلیه رشته های دیپلم های فنی، ثبت نام میکند( طبق جداول صفحات 9 تا 13 دفترچه راهنمای ثبت نام کاردانی بدون آزمون برای نیمسال تحصیلی 93-92)
      2-این کار قاعدتا برای نیمسال دوم سال تحصیلی آینده یعنی 94-93 امکان پذیر خواهد بود.
      3- متن این دفترچه در پست معرفی کتاب ومتون ، بخش آیین نامه و دستورالعمل ها، صفحه “متن دفترچه های راهنمای کنکور و پذیرش دانشگا هها ” سایت مرکز مشاوره موجود است. با دقت آن را مطالعه بفرمایید.
      4-به دلیل محدودیت زمانی درارایه پاسخ کتبی،اگر سوال و ابهامی داشتید، یا در همین قسمتی که سوال خود را مطرح کرده اید( تغییر رشته دبیرستان و پیش دانشگاهی) و نیز در ” پست پاسخ به سوالات ” جواب خود را جستجو نمایید و یا فقط از طریق تماس تلفنی جویا شوید.( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)
      سلامت وموفق باشید.

  1. سلام خسته نباشید؛ من دیپلم کار و دانش رشته کامپیوتر دارم .میخواستم بدونم که برای ادمه تحصیل در رشته عکاسی باید چه کار کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      1- طبق توضیحات دفترچه راهنمای دانشگاهی فنی حرفه ای ( صفحه 17 – جدول شماره3 – عناوین دیپلم های مورد پذیرش برای هریک از رشته های کاردانی فنر حرفه ای)و یا دانشگاه جامع علمی کاربردی، باید دیپلم دیگری را تحت عنوان عکاسی و یا دیپلم های مرتبط با نوع رشته عکاسی در دانشگاه را اخذنماید.

      2- برای گرفتن دیپلم دیگر فنی، فقط می توانید از طریق شاخه کار ودانش آنهم به صورت داوطلب آزاد و یا شبانه اقدام نمایید.

      3سایر توضیحات و اقدامات لازم را در پاسخ به سوالات دیگر کاربران ، در ذیل صفحه تغییر رشته ( پست مشاوره / عنوان هدایت تحصیلی / قسمت آیین نامه هدایت تحصیلی) و نیز در پست “پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی” آورده ایم، با دقت و حوصله مطالعه فرمایید. و در صورت سوال و ابهام و نیاز به مشاوره ، می توانید فقط از طریق تماس تلفنی سوالات خود را بپرسید.( زمان و شماره های تماس، در نوار مشکی بالای سایت در قسمت “تماس با ما” موجود است)
      سلامت و موفق باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید