موضوعات

پاسخ به سوال (اختصاصی- شماره 89) : برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و یا کنکورفنی دانشگاه علمی کاربردی، گذراندن دوره پیش دانشگاهی در چه رشته ای ، من را زودتر به نتیجه می رساند؟

answer
سوال:

با سلام
من ۶ سال پیش دیپلم ریاضی گرفتم و بنا به دلایلی پیش دانشگاهی شرکت نکردم . و الان بعد از چند سال قصد دارم مدیریت بازرگانی پبام نور شرکت کنم با توجه به ابنکه مدرک پیش دانشگاهی تاثیری روی شاخه کنکور نداره ( به طور مثال اگر پیش دانشگاهی رو انسانی شرکت کنم باز هم میتونم توی کنکور تجربی بزنم ) میخواستم راهنمایی کنید تو چه رشته ای احتمال قبولی به عنوان داوطلب آزاد بیشتر؟! یا این که آیا امکان داره که بتونم بدون نیاز به مدرک پیش دانشگاهی بتونم توی کنکور فنی شرکت کنم ؟ ( اگر این احتمال وجود داره آیا دانشگاه علمی کاربردی هم مثل دانشگاه پیام نور امکان شرکت غیر حضوری دارد یا خیر ؟! ) در ضمن ازخدمت وظیفه نیز معاف می باشم
با تشکر از شما مشاور محترم
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۷/۲۴ در ۱۲:۳۰ ب.ظ – توسط: مهدی)

پاسخ:
به نام خدا
وبا سلام
اول: شما باید تکلیف خود را روشن کنید که می خواهید در رشته مدیریت بازرگانی ادامه تحصیل دهید و یا یکی از رشته های فنی، چون راه ورود و آمادگی برای هریک از آن ها متفاوت است.

دوم: در مورد پاسخ به این سوال که؛ در کدام یک از رشته های پیش دانشگاهی احتمال قبولی بیشتری وجود دارد؟ باید بگوییم که یک قاعده کلی و قطعی نداریم. چون خیلی از عوامل و زمینه هایی دخالت دارند که باید همه آن ها رادر نظر گرفت.از جمله؛ علاقه شما، پایه علمی، استعداد تحصیلی(بهره ی هوش اختصاصی در بحث هوش های معروف چندگانه) و همچنین؛ شرایط محل تحصیل و امکانات شخصی و موقعیت خانوادگی و…! بنابراین اول باید این زمینه ها روشن شود که البته بدون مشاوره تخصصی هدایت تحصیلی، امکان پذیر نیست!؟

سوم: همچنان که در سوالات دیگر پست “پاسخ به سوالات “جواب داده ایم؛اگر بخواهید در رشته های فنی در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل کنید نیازی به گذر اندن دوره پیش دانشگاهی ندارید. اما برای اطلاع از جزئیات بیشتر ، باید به سایت مربوط به آن، مراجعه و یا به صورت حضوری از طریق دفتر آموزش دانشگاه، پرس و جو کنید.

*** باز تکرار می کنم که نکته اولی از همه مهمتراست !!! و تا تکلیف خود را در مورد آن مشخص نکنید، به راه حل منطقی و قابل عمل نمی رسید.

درصورت علاقه مندی به مشاوره بیشتر، می توانید با ما تماس بگیرید(نحوه تماس در نوارمشکی بالای سایت)
با آرزوی سلامت و موفقیت بیشتر برای شما
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید