موضوعات

پاسخ به سوال( اختصاصی- شماره 102 ) : برای تغییر رشته در پایه دوم دبیرستان ، از شما راهنمایی می خواهم که چه کار باید بکنم وچگونه تغییر رشته دهم؟؟؟

th (4)
سوال:

با عرضه خسته نباشید همان گونه که شما گفتید تغییر رشته در ترم اول بلامانع است من به اموزش وپرورش رفتم که نامه ای دهد تا در مدرسه محله مان که تجربی دارد ثبت نام شوم ولی ان ها به من گفتند که بعد از دوماه کار از کار گذشته وثبت نامم نمی کنن میخواستم از تون راهنمایی بخواهم که چکار باید بکنم وچگونه تغییر رشته دهم.
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ در ۶:۰۸ ب.ظ – توسط : حسین)

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
همان طور که در دو سوال قبلی شما و همچنین در سوال عمومی شماره 52 پاسخ دادم:

پاسخ اول( راه اول):
این کار در ابتدای سال تحصیلی(مهرماه) برای پایه دوم دبیرستان، در واقع در ادامه تعیین رشته سال اول دبیرستان است نه تغییر!!! به هر حال این درخواست به شرط زیر امکان دارد:

1- رشته مورد نظر در اولویت های برگه هدایت تحصیلی شماره یک، ثبت شده باشد، وجود دارد. مثلا اگر دانش آموزی در رشته ریاضی ثبت نام کرده و بعد تصمیم او برای ادامه تحصیل در رشته تجربی تغییر می کند، به شرطی که رشته تجربی در اولویت های برگه شماره 1 هدایت تحصیلی آمده باشد.

2- مدرسه ای که ثبت نام نموده اید، رشته مورد نظر شما را داشته باشد

3- هنوز لیست ثبت نام مدرسه ای که سال دوم در آن ثبت نام کرده اید، برای اداره آموزش و پرورش ارسال نشده باشد.

4- مدرسه ای که سال دوم در آن ثبت نام کرده اید، قصد همکاری با شما را داشته باشد.

پاسخ دوم( راه دوم):
تغییر مدرسه خود به مدرسه ای که رشته تحصیلی شما را داشته باشد.
در صورت برقرار بودن چهار شرط بالا، با هماهنگی قبلی با مدرسه ای دیگر، می توانید پرونده تحصیلی خود را از مدرسه فعلی دریافت و در مدرسه جدید، در رشته مورد علاقه خود ثبت نام کنید.
*** تذکر:
1- البته نیازی نیست که به مدرسه دیگر(جدید) بحث تغییر رشته را مطرح کنید.
2- انتقال دانش آموز از یک مدرسه به مدرسه دیگر، قبل از امتحان ترم اول بلا مانع است. اگر مدرسه و یا… برای این انتقال مخالفت کنند، وجه قانونی نداشته و تنها می توانند راهنمایی نموده و توصیه و پیشنهاد به عدم این کار داشته باشند. شماازایشان متن قانون و آیین نامه ای که مربوط به این مساله می شود را مطالبه نمایید.

3- اگر سوال مجددی دارید، لطفا با ما فقط تماس تلفنی داشته باشید( نحوه تماس در نوار قرمز رنگ بالای سابت)
سلامت و موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید