موضوعات

پاسخ به سوال(عمومی- شماره59 ) : امکان ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی از پایه سوم دبیرستان (رشته های شاخه نظری؛ریاضی، تجربی، انسانی)

fle__169

سوال:

برای ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی با وجود تحصیل در پایه سوم دبیرستان(رشته های شاخه نظری؛ ریاضی یا تجربی یا انسانی) چگونه است و چه مراحلی را باید طی کرد؟

پاسخ:
به نام خدا
وبا سلام
پاسخ به این سوال چند قسمت دارد که ذیلا توضیح می دهیم. لطفا با دقت بخوانید:

1- رشته تربیت بدنی در دوره متوسطه:
این رشته در پایه دوم و سوم متوسطه، درهنرستان تشکییل می شود ولذا دوره پیش دانشگاهی ندارد!

2- امکان تغییر رشته:
در زمان تحصیل در پایه سوم دبیرستان، امکان تغییر رشته وجود ندارد!!! بنابراین شما باید سال سوم را در رشته تجربی به اتمام برسانید و سپس برای ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی اقدام کنید.

3- امکان تحصیل از طریق هنرستان:
چون رشته تربیت بدنی جزء شاخه فنی ( هنرستان) است بنابراین؛ ادامه تحصیل آن هم به صورت کار دانی است! و بعد از آن امکان ادامه تحصیل برای کارشناسی وجود دارد.

4- امکان ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی در دانشگاه جامع علمی کاربردی:
بر اساس توضیحات دفترچه راهنمای موجود (زیر گروه 309-جدول 2 مندرج در صفحه 9 ) برای شرکت در گزینش دانشگاه علمی کاربردی باید دیپلم انسانی و یا دیپلم مهارتی مرتبط با تربیت بدنی داشته باشید. می توانید pdf دفترچه راهنمای مذکور در سایت سازمان سنجش و یا پست مشاوره و همچنین پست معرفی کتاب و متون سایت ما ملاحظه فرمایید.( صفحه 2 دفترچه در مورد شرایط اختصاصی و صفحه 9 معرفی رشته تربیت بدنی با کد زیرگروه آموزشی 309)

5-امکان ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی در کاردانی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد:
طبق جدول مندرج صفحه 14(ردیف 6 جدول) دفترچه راهنمای کاردانی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد؛ با یکی از دیپلم های شاخه نظری(ریاضی ، تجربی، انسانی) می توانید، در پذیرش این دانشگاه براساس معدل دیپلم شرکت نمایید.

6-امکان ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی در کاردانی دانشگاه فنی حرفه ای:
دوره های کار دانی دانشگاه فنی حرفه ای وموسسات آموزش عالی غیرانتفاعی رشته تربیت بدنی دارند اما؛ با توجه به شرایط اختصاصی اعلام شده برای کنکور سراسری فنی حرفه ای در دفترچه راهنمای سال 92( شرایط اختصاصی در صفحه1 و یادآوری مهم در صفحه2)با دیپلم نظری( ریاضی، تجربی، انسانی) اجازه شرکت در کنکور آن امکان پذیرش در آن وجود ندارد.

7- اگرمی خواهیدادامه تحصیل در رشته مورد نظر، به صورت کارشناسی پیوسته باشد، باید از طریق کنکورسراسری اقدام کنید . در این صورت باید دوره پیش دانشگاهی را هم بگذرانید. یعنی یکی از رشته ها شاخه نظری را بعد از دیپلم ادامه داده و دوره پیش دانشگاهی آن را با موفقیت بگذرانید.

***درصورت سوال و ابهام می توانید با ما تماس بگیرید( نحوه تماس در نوار قرمز بالای سایت موجود است)
سلامت و موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید