موضوعات

پاسخ به سوال(عمومی- شماره 49 ) : توصیه هایی به منظور امکان اخذ دو دیپلم در نظام فعلی؟

images (3)
سوال:
آیا می توان در دو رشته مثلا علوم تجربی و ریاضی فیزیک شرکت کرده و دو دیپلم گرفت یا نه؟
پاسخ:
به نام خدا
و باسلام
سوال مذکور را به نوعی در محتوای سوالات قبلی کاربران پاسخ داده ایم . در عین حا به دلیل پرسش های فراوان کاربران محترم، به خصوص دانش آموزان کنکوری، یکبار دیگرپاسخ لازم برای این سوال را به صورت دسته بندی و جمع بندی شده تقدیم می داریم:
*پاسخ اول:
امکان اخذ دو یا چند دیپلم مربوط به نظام های تحصیلی دبیرستان قدیم(شش ساله) و قبلی( چهارساله) بوده است. در نظام تحصیلی ترمی، با توجه به هدف و شیوه تعریف شده، به طور معمول چنین امکانی در دوره های روزانه وجود ندارد. چرا که با توجه به تغییر شرایط اجتماعی و بالا بودن حجم درس ها و از دادن فرصت های تحصیلی و شغلی، چنین روشی به دلیل هدر دادن وقت ،امکانات وسرمایه های غیر قابل برگشت همچون عمر، در اولویت نیست!!! بنابراین این کار در نظام کنونی تحصیلی منسوخ شده و توصیه نمی شود!!!

**پاسخ دوم:
ممکن است فردی یه دلایل مهمی از رشته قبلی خود منصرف شده و بخواهد در رشته ای تحصیل کند که به مدرک دیپلم رشته ی خاصی نیاز دارد(مثل رشته پزشکی در برخی از کشور های خارجی که لزوما باید دیپلم فرد تجربی باشد) ویا برای جبران سوابق تحصیلی در کنکور، در این صورت می تواند برای گرفتن دیپلم در رشته ای غیر از رشته قبلی خود، اقدام نمایید.
برای این کار دانش آموز فارغ التحصیل دیپلمه، از دوره روزانه ، دوره شبانه، داوطلب آزاد ، آموزش از راه دور، می تواند ، دو باره تنها با استفاده  از روش  داوطلب آزاد، یا همان متفرقهدر امتحانات نهایی رشته موردنظر، شرکت نموه و دیپلم دیگری بگیرید.

با آرزوی موفقیت برای تمامی دانش پژوهان گرامی
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید