موضوعات

پاسخ به سوال(عمومی- شماره ۱4) :امکان شرکت دوباره در کنکور بعد از اتمام دوره کارشناسی؟

yasgroup.ir-konkur
سوال:
آیا بعد از اتمام دانشگاه در دوره کارشناسی، می توان دوباره در کنکور شرکت کرده و رشته دیگری را انتخاب نمود؟چگونه؟
به نام خدا
و با سلام
چند نکته راباید مورد توجه و عمل قرار دهید:
اول: تغییر رشته یعنی تغییر مسیر شغلی، که این تغییر نیز به نوبه خود تغییر مسیر زندگی را در بر دارد.

باید گفت که تغییر رشته یا تغییر شغل، پیامد هایی را برای فرد و جامعه به همراه دارد.ازجمله؛ هدر دادن سرمایه های فردی مثل عمر و هزینه ها! همچنین کندی و ایستایی در روند پیشرفت فردی و اجتماعی! بنابراین در اولویت نبوده لذا چنانچه ضــــــروری است، باید به آن تـــــــــن داد.

دوم: چون این تغییر در واقع تغییر در سرنوشت شغلی و تاثیر گذار در دیگر بخش های زندگی شماست، لذا برای رسیدن به یک نظر روشن و تصمیم درست، با این چند سطر نمی توان تمام جوانب مساله را تحلیل و بررسی نموده وصلاح شما را مشخص کرد. بنابراین توصیه می کنیم درجلسات مشاوره ای و با برگزاری تست هایی در این زمینه، آن را پی گیری کنید.

سوم : هر داوطلب کنکور دو مرتبه اجازه دارد تا در کنکور سراسری در دوره روزانه دانشگا های دولتی قبول شود. بنابراین در صورت وجود علاقه و عزم جدی در این زمینه باید شما دوباره دروس رشته تجربی دبیرستان (سال دوم – سوم – پیش دانشگاهی ) مطالعه نموده و در کنکور سراسری شرکت کنید.

چهارم: مساله سربازی برای آقایان است. آقایان در زمان مشمولیت، یا باید به سربازی بروند و یابایدبتوانندبراساس قانون معافیت از انواع معافیت ها (از جمله معافیت تحصیلی )استفاده کنند. لذابرای ادامه تحصیل؛ این مورد را هم باید در تصمیم گیری و برنامه ریزی تحصیلی و شغلی در نظر داشته و اقدام مناسب و به موقعی برای آن انجام داد.

یاد آوری می کنیم که:
۱- این شرط اجازه دوبار قبولی، شامل مرکز آموزش عالی دولتی است و مرکز غیر دولتی مثل؛ دانشگا های آزاد، شبانه، پیام نور و … که بایت آن شهریه می دهید، نمی شود.
۲- نوع رشته دیپلم و پیش دانشگاهی برای شرکت در هر یک از گروههای آزمایشی چهار گانه شرط نیست.
اگر نیاز به توضیحات بیشتری دارید می توانید با ما تماس بگیرید(نحوه تماس با ما در سایت مشخص شده است)
موفق باشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی آموزشی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید