موضوعات

پاسخ به سوال(اختصاصی شماره۱3):برای رشته پزشکی در دانشگاه؛ درمقطع دبیرستان رشته تجربی بخوانیم یا ریاضی ؟

1292474234
سوال:
سلام خسته نباشید
من امسال انتخاب رشته میکنم و هدفم پزشکی است و پایم تو درس های مهم قوی است. میخواستم بدونم تجربی بخونم به نفعم هست و یا اینکه ریاضی بخونم و سال سوم تغییر رشته به تجربی بدم؟

پاسخ :
باتوجه به اهداف نظام جدید و برنامه هدایت تحصیلی آن از جمله اجرای تست های استعداد و علاقه و… بهتر است انتخاب رشته در سال اول به دوم دبیرستان صورت پذیرد. اما اگر مدرسه محل تحصیل شما درسال دوم رشته تجربی را ندارد و فکر می کنیدبه جای تغییر مدرسه برای رشته تجربی، مانده در همان مدرسه، به نفع شماست، می توانیدسال دوم را هم ریاضی بخوانیدو سال بعد تغییر رشته دهبد.
توضیح بیشتر اینکه:
درسال دوم دبیرستان تفاوت زیادی بین رشته ریاضی با تجربی وجود ندارد. ( تفاوت در دو درس آمار برای رشته ریاضی و زیست 1 برای رشته تجربی است) بنابراین در سال دوم می توانید رشته ریاضی را ادامه داده و در طول سال ، درس زیست 1 را با دقت و کامل بخوانید تا در امتحان تغییر رشته در خرداد و یا شهریور( به انتخاب خودتان و با شرایط مدرسه ای که تجربی دارد) شرکت نموده و با نمره قبولی حداقل 10 برای درس زیست 1 ، در سال سوم ، رشته تجربی را ادامه دهید. در این صورت 2 واحد هم از دروس سال سوم تجربی شما کاسته می شود ، چون درس آمار جزء دروس سال سوم تجربی است.
و اما اگر مد نظر شما نغییر رشته از سال سوم به پیش دانشگاهی است؛
پاسخ ما این است که براساس اصول هدایت تحصیلی در نظام جدیدتغییر رشته در اولویت نیست! چراکه پیامد های متعددی در بر دارد،بنابراین همان توصیه اول رابرای شما داریم .
سلامت و موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید