جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پنجمین جشنواره ملل

سلام…

پنجمین دوره جشنواره دانش آموزی ملل توسط دانش آموزان مقطع متوسطه دوره اول،پایه هشتم مدرسه دانش قلهک برگزار شد.جشنواره ایی که به جرات از آن میتوان به عنوان یک خیزش و جوشش عظیم دانش آموزی و بزرگترین نمونه تعامل دانش آموزان با یکدیگر و دنیای پیرامون خویش یاد کرد،شاید بعضی از مخاطبان ما هنوز با این پدیده دانش آموزی آشنا نباشند پس به اختصار به توضیح رویکرد و عملکرد کلی این جشنواره میپردازیم:

هر سال در روزهای ابتدایی مهرماه و سال تحصیلی جدید جنب و جوش ویژه ایی در دانش آموزان پایه هشتم مدرسه دانش پدیدار میشود،جنب و جوشی از جنس حس کنجکاوی و رقابت دوران نوجوانی…دانش آموزان مرتبا میپرسند که تاریخ برگزاری جشنواره ملل چه روزی است؟؟؟

سرانجام انتظار با پایان میرسد و معلم راهنمای پایه طی یک اعلامیه رسمی تاریخ مقرر را به دانش آموزان اعلام میکند…

از همان ساعات اولیه پس از اعلام تاریخ رسمی جشنواره، دانش آموزان گروه بندی میشوند و بنا به خواسته خودشان مناسب ترین افراد را به عنوان همگروهی انتخاب میکنند.و چند کشور را به عنوان اولویت های خودشان اعلام میکنند،معلمین راهنما اولویت ها را ارزیابی کرده و مناسب ترین گزینه را برای هر گروه طبق یک معیار خاص انتخاب میکنند.

دانش آموزان موظف به همکاری و همدلی با یکدیگر می شوند.آنها باید در یک چهارچوب زمان بندی شده آثاری از جمله پوستر ،بنر،موسیقی ، کلیپ را به معلمین راهنما تحویل دهند بعد از تحویل آثار برای دست یابی به منابع معتبر اطلاعاتی و یادگیری فرایند اداری و..به کمک معلمین رهنمای خودشان با سفارتهای مربوط به خودشان وارد رایزنی میشنود و در صورت مقدور اطلاعات مفیدی را از آنها دریافت میکنند.

در آخرین قدم چند روز قبل از جشنواره دانش آموزان غرفه های خودشان را بنا میکنند و در نهایت غرفه ها را با توجه به اقلیم مورد نظر و منتخب خودشان تزیین میکنند.

انتظار ها به پایان میرسد و دانش آموزان و همکاران ما نتیجه ی ماه ها تلاش و کار فکری خودشان را در روز جشنواره و عموم مردم به نمایش می گذارند و باعث حیرت و شگفتی اکثر شرکت کنندگان میشوند.مطالب فوق کلیتی از روال کلی کار در جشنواره ملل بود.

و اما جشنواره ملل سال ۹۷….

۴مهر بود که رسما تاریخ جشنواره از طرف معلمین راهنما پایه هشتم اعلام شد،در همان روز توضیحات کلی درباره ی جشنواره ملل توسط آقای ذاکری داده شد.

 در تاریخ ۷ مهرماه معلمین راهنمای کشورها انتخاب و و تمامی اطلاعات به دانش آموزان اعلام شد،با معرفی معلمین راهنما به دانش آموزان رسما فعالیت دانش آموزان در حوزه ارسال فرایند ها آغاز شد.

دقیقا سه شنبه مورخ ۱۰ مهر برنامه زمانبندی ارسال فرایندها به دانش آموزان و معلمین راهنما ابلاغ شد.

در همان روزهای ابتدایی روند کار بیش از ۶ جلسه توجیهی  ، یک جلسه کارسوق طراحی ،یک جلسه کارسوق دکور،در مجموع ۸ جلسه در همان ماه مهر برگزار شد که این به نوبه خود ثبت یک رکورد جدید در این پنج سال بود.

کارسوق ملل

مشخص کردن غرفه های دانش آموزان

آماده سازی و اسپیس زدن بچه ها

بعد از ارسال نامه و هماهنگی با سفارتها موفق شدیم با چندین سفارت و کنسولگری جهت کمک به دانش دانش آموزان ارتباط بگیریم:

 گفتگو و رایزنی با سفیر تاجیکستان و بلغارستان

 گفتگو و رایزنی با سفیر واتیکان

 گفتگو و رایزنی با سفیر هند

و در آخر روز ۱۵ آذر ماه فرا رسید…روزی که که برایش ساعت ها فکر کرده بودیم،ساعت ها کار کرده بودیم و…روز بزرگترین رویداد فرهنگی مدرسه دانش با پیام صلح و دوستی فرا رسید…

دانش آموزان از ساعت ۳ کارهای نهایی غرفه خودشان را انجام میدادند و معلمین راهنما هم بر کلیه امور نظارت داشتند .

۱۵ آذر آغاز جشنواره ….

اول از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ مراسم افتتاحیه و صحبت سفیرها و بعد بازدید غرفه ها توسط دانش آموزان و اولیا و مهمانان انجام شد.

افتتاحیه و خواندن سوگندنامه توسط دانش آموزان

صحبت های رایزن فرهنگی بلغارستان

افتتاحیه و آتش بازی

پوستر های دانش آموزان

تصاویر کلی از آماده سازی غرفه ، بازدید اولیا و سفیرها

غرفه مکزیک

غرفه واتیکان

غرفه هند

غرفه برزیل

غرفه چین

غرفه ژاپن

غرفه استرالیا

غرفه انگلستان

غرفه ارمنستان و داور محترم آقای موسی خان

غرفه قزاقستان

بازدید رایزن فرهنگی از غرفه ی هند

بازدید رایزن فرهنگی از غرفه ی هند

اتاق رای گیری

عکس دسته جمعی مسئولین رای گیری

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *