جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شش راهکار طلایی برای تقویت مغز

00150d6463b42bd280584997980fc200

۱-کاری انجام دهید

دانشمندان بر این باورند که نرمش های هوازی منظم می تواند ساده ترین و مهم ترین راه برای سلامتی طولانی مدت مغز باشد. در حالی که قلب و شش ها واکنشی سریع نسبت به دویدن بر روی دستگاه دوی ثابت نشان می دهند مغز هم به آرامی با هر قدم فعالیت می کند. برای سلامت دائمی مغز روزانه حداقل سی دقیقه فعالیت جسمانی می تواند نقش شایان توجهی داشته باشد

۲- متعادل بخورید

انرژی بسیار زیاد یا انرژی بسیار کم خللی بزرگ در کارایی مغز ایجاد می کند. رژیم غذایی تشکیل شده از مواد قندی کم با فیبر بالا و چربی و ‍پروتین معمولی بسیار آرام تر از غذا هایی با میزان قند بالا (شیرینی ها و نشاسته) در بدن تجزیه می شوند سرعت ثابت و ملایم هضم در روده مقدار انرژی بیشتری را به مغز می رساند و باعث بهینه سازی سوخت و ساز در ارقان هایی می شود که می تواند در سلامتی طولانی مدت نقش بسزایی داشته باشد.

۳- مراقب رژیم های غذایتان باشید

در حالی که ‍‍‍‍‍‍‍‍پرخوری فعالیت مغز را کند می کند و در طولانی مدت باعث فشار آمدن به مغز می شود کمبود کالری هم می تواند اثر مشابهی را بر مغز گذارد. رژیم های غذایی مفرط می تواند باعث طولانی شدن برخی درد ها در بدن و در نتیجه سلب آسایش شوند احساسی که باعث اعتیاد افراد به لاغر ماندن( anorexia) (ترس از چاق شدن) شود بسیاری از مطالعات رژیم های غذایی مفرط را با حواس پرتی اختلال در حافظه و پریشانی مرتبط می داند.

۴-سودوکو حل کنید

حل جدول سودوکو که امروزه به پرطرفدار ترین جدول در دنیا نیز مشهور شده است سرعت انتقال و تصمیم گیری در مغز را به نحو عجیبی افزایش میدهد. علاوه بر این ورزش منظم به ویژه ایروبیک و پیاده روی تاثیرات بسیار مثبتی بر عمل کرد مغز داشته و سرعت و شفافیت تفکر را بالا میبرد

۵-زغال اخته بخورید

مصرف زغال اخته با افزایش سرعت عملکرد مغزباعث رشد سلول های هیپو کامپوس می شود. زغال اخته را می توان همراه با غلات یا ماست مصرف کرد.

۶-بادام بخورید

علاوه بر همه اینها باید گفت بادام حافظه را تقویت میکند و آگر در ترکیب با شیر قبل از رفتن به رختخواب یا پس از برخاستن از خواب  به هنگام صبح مصرف شود تاثیر بهتری دارد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *