جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کسب مقام پنجم تیم شطرنج در مسابقات استان تهران

دو نفر از بچه های خوب و شطرنج باز مدرسمون تو مسابقات منطقه نفر اول شدن و عضو تیم ۴ نفره اعزامی به مسابقات استانی…

روز چهارشنبه و پنجشنبه ۸ و ۹ بهمن ماه ۱۳۹۳ ، روزهای برگزاری مسابقات استانی شطرنج در فدراسیون شطرنج بود.

تیم مدرسه ما به عنوان تیم برتر نماینده منطقه ۳ بود. مسابقه بین ۱۹ منطقه استان تهران برگزار می شد. تیم ها یکی یکی میومدن و خودشون رو به کمیته برگزاری مسابقات معرفی می کردن تا طبق جدول بندی رسمی به روش سوئیسی مسابقات شروع بشه .

توضیحات مقدماتی توسط رئیس کمیته برگزاری مسابقات

DSCN2246

اولین جدول برگزاری رو روی برد زدن و رسما ساعت ۹:۰۰ صبح مسابقات بطور رسمی آغاز شد.

DSCN2248

مسابقات در ۷ دوره برگزار میشه و کم کم با غربال شدن اعضاء تیم ها نفرات و تیم های برتر بالاتر میان و برنده ها مشخص میشن. فضای مسابقات دانش آموزان رو بستند و مربی ها و همراهان دیگه اجازه ورود به بخش مسابقه نداشتن.

DSCN2256

سینای تیم ما که خیلی زود حریفش رو برد و بلند شد. قرار شده بود ساعت ۹:۴۵ اولین دور مسابقات تموم بشه ولی ساعت ۱۰:۳۵ شده بود و همه میزا خالی به جز یک صفحه شطرنج که هنوز مهیار تیم ما داشت با حریفش بازی می کرد. همه منتظر مشخص شدن این نتیجه بودن تا دوباره جدول جدید مرحله بعد نصب بشه. و دور بعد شروع بشه.

همه دانش آموزان داشتن بازی قوی مهیار رو نگاه می کردن تا بالاخره ۱۰:۴۵ بود که بالاخره مهیار بازی رو برد.

DSCN2259

همون لحظه جدول دور جدید نصب شد و بلافاصله دور جدید شروع شد که قرار بود تا حدود ۱۲ طول بکشه.

DSCN2250

داخل پرانتز بگم که قول هایی از رئیس کمیته برگزاری مسابقات هم شنیدیم که بعد از چند سال قراره امسال دوباره مسابقات شطرنج مرحله کشوری هم داشته باشه و امثال قائم مقامی ها و … که از همین سن و سال و تو همین رقابت ها بالا اومدن و الان استاد بزرگی برای خودشون شدن دوباره تو کشورمون ظهور کنن. گوشه اسلن برگزاری مسابقات هم یه نمایشگاه جالب و دیدنی از عکسایی بود که همین استاد بزرگ های الان تو مسابقات دانش آموزی بودن. اینم یه سری عکس نوستالژی از این نمایشگاه :

DSCN2271 DSCN2272 DSCN2273

از تیم ما سینا بعد ۴۵ دقیقه جدال حرفه ای بازم برد و مهیار مثل قبل هنوز بازیشو با حریفش ادامه می داد ولی در نهایت این امتیاز رو از دست داد.

DSCN2263

دور سوم بعد از نیم ساعتی استراحت و جاتون خالی صرف ناهار ساعت ۱:۳۰ شروع شد و مهیار از تیم خوب دانش نماینده منطقه ۳ تهران نیم ساعته بلند شد و البته پیروز میدانایندفعه سینا بود که بعد از یک ساعت و پنج دقیقه هنوز داشت با حریفش دست و پنجه نرم می کرد. رقابتشون تو میز اول بازی ها بود . یعنی میز حرفه ای ها و امتیاز بالا ها. حریفش قهرمان آسیا بود و بعد دو ساعت بازی کردن ساعت ۳:۳۰ بازی رو سینا واگذار کرد. به سرعت جدول بندی برای آغاز دور چهارم و دور پایانی روز چهارشنبه انجام شد.

همین الان یهویی به عنوان مربی و سرپرست تیم :

DSCN2284

برد ما تو این دوره خیلی مهم بود تا تیممون بالاتر بیاد و فردا با خیال راحت تر بازی ها رو ادامه بدیم. سینا برد و مهیار بازی رو واگذار کرد.

DSCN2257 DSCN2286

رقابت های پر هیجان و نفس گیر روز اول بازی ها تموم شد و رقابت و تلاش برای کسب رتبه و سکوهای برتر یک تا سه بین مناطق ۲ و ۳ و ۴ و ۵ و ۸.

همه چیز به ادامه رقابت ها یعنی ۳ دوره رقابت روز پنجشنبه بستگی داره و ما با یه تکون بچه ها راحت سومیمون قطعی می شه. ایشالا

اعلام اتمام بازی های روز چهارشنبه. طبق وعده کمیته برگزاری رأس ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه زمان ساعت های هر میز شطرنج طبق جدول بندی دور پنجم استارت می خوره.

پنجشنبه … و جدول بندی …

DSCN2269

امروز برای نتیجه گرفتنمون خیلی حساسه. ایشالا که بچه ها خوب کار کنن. هنوز ۴۰ دقیقه از شروع بازیا نگذشته بود که مهیار بلند شد و متأسفانه بازی رو واگذار کرده بود. تو کل میز ها فقط سینا مونده بود که بلند بشه که ساعت ۹:۴۵ یعنی بعد از یک ساعت و چهل و پنج دقیقه بازی اونم بازی رو واگذار کرد.(باید این دور جلو میوفتادیم!)

DSCN2283

و جدول بندی دور ششم

فقط پنج دقیقه از این دور گذشته بود که مهیار اولین نفر تو سالن مسابقات بود که بلند شد و قاطعانه حریفش رو ضربه فنی کرده بود. سینا هم بعد از یک ساعت و سی دقیقه بازی حساس باخت.

DSCN2281

بلافاصله دور هفتم و دور نهایی این دوره از رقابت ها… بازی ها خیلی حساس و سخت تر و جدی تر میشد. رأس ساعت ۱۱:۳۰ شروع این دور. اگه بچه ها خوب بازی کنن چهارمیمون تثبیت میشهدر غیراینصورت پنجم میشیم. دقیقه ها پشت سر هم سپری میشن و همه منتظر نتیجه نهایی. مهیار نیم ساعته و سینا هم پنج دقیقه بعد مهیار بلند شدن و البته برنده.

DSCN2261 DSCN2291

تیم نماینده منطقه ۳ از چهار نفر تشکیل می شد که دو نفر اونا از مدرسه ما و دو نفر دیگه از دو مدرسه دیگه از منطقه ۳ بودن. در مجموع ما ۱۵ امتیاز کسب کرده بودیم که بچه های مدرسه ما ۸ امتیازش رو کسب کرده بودن.(مهیار ۴ امتیاز و سینا هم ۴ امتیاز)

DSCN2296

در نهایت تیم منطقه ۳ رتبه پنجم از بین ۱۹ منطقه استان تهران رو به خودش اختصاص داد که بازم رتبه خوبیه.

(راستی تو مراسم اختتامیه هم منطقه ما فعال بود و برنامه رو دست گرفته بود:)

DSCN2303

تو رتبه های انفرادی هم از بین ۴۴ نفر دانش آموز شرکت کننده سینا وحید نفر ۱۵ اُم و مهیار امیردستمالچی نفر ۱۶ اُم شد.

جا داره از تمام کسانی که حتی پشت صحنه برای این موفقیت ها زحمت کشیدن تشکر کنیم و برای تیم مدرسمون تو ادامه زندگی آرزوی موفیقت داشته باشیم.

اینم تیم مدرسمون نماینده منطقه ۳ تهران بزرگ :

DSCN2294

(از راست : مهیار امیردستمالچی – محمدجواد واسعی – سینا وحید)

 

بچه ها مچکریم و واقعا خستهنباشید.

با آرزوی موفقیت – واسعی

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *