موضوعات

گزارشی از طرح پایش یادگیری دانش آموزان دبستانی ؛ به عنوان اوّلیــن گــام برای جـبـــــــران افــــــت تـحـصیـــــلـی

– در خصوص ارزیابی میزان یادگیری دانش آموزان در دوره ابتدایی که یک دوره بنیادی محسوب می‌شود، برای تقویت مهارت‌های پایه تلاش‌های بسیاری توسط معلمان صورت گرفته تا فرصت بیشتری را برای یادگیری دانش آموزان فراهم شود.

– به دلیل ویژگی‌های دوران کودکی و فضای مجازی و شیوع کرونا بر اساس مطالعات انتظار افت تحصیلی دانش آموزان وجود داشت و بسیاری از دانش آموزان با افت تحصیلی مواجه شدند.

– اولین گام برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان طرح پایش یادگیری دانش آموزان بود که بر اساس آن نتایج تحصیلی دانش آموزان طی سال گذشته با ۲ سال گذشته مقایسه شد و افت تحصیلی دانش آموزان در این مقایسه نمایان شد و دانش آموزانی که ۲ سال گذشته را در مقطع دوم و سوم ابتدایی به صورت مجازی طی کردند در مهارت خواندن و نوشتن به دلیل عدم حضور در کلاس درس و ارتباط با معلم از تسلط کافی برخوردار نبودند.

– در تابستان امسال(سال 1400) گام جبران و تثبیت یادگیری برای دانش آموزانی که نیاز به کسب مهارت بیشتر در سه درس علوم، فارسی و ریاضی داشتند در کشور آغاز شد و این کار با حضور بسیج دانشگاه فرهنگیان و معلمان انجام و تا پیش از سوم شهریور ۱۴ جلسه آموزشی برگزار شد و در سال تحصیلی جاری نیز پس از مشخص شدن نتایج آزمون نوبت اول برای استفاده بهتر از زمان باقی مانده سال تحصیلی این طرح انجام می‌شود.

– یادگیری دانش آموزان کلاس اول بخصوص مهارت‌های پایه سواد مسئله ملی است و نگرانی از سطح سواد یک نسل وجود دارد که امیدواریم با تخصیص اعتبارات فرصت اضافی برای جبران این خلأ اختصاص یابد و در سایر کشورهای جهان بازگشایی مدارس بسیار زودتر از کشور ما انجام گرفت.

———————————————————————————————————-

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه( خبرگزاری مهر)

https://www.medu.ir/fa/news/item/1832925/?ocode=1000000794

ویرایش توسط دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش

#آموزش_و_پرورش#معاونت_ابتدایی_آموزش_و_پرورش

#اخبارواطلاعیه#تعلیم_و_تربیت#پرورشی#آموزشی

#دوره_دبستان#مدارس_ابتدایی#مهارت_آموزی#مهارت_آموزشی#تکنولوژی_آموزشی

#بهداشت_و_سلامت#کرونا#آسیب_دوره_کرونا#کرونا_فرصت_ها_و_تهدیدها

#کرونا_و__یادگیری#کرونا_و_افت_تحصیلی

#covid_schools# Coronavirus# covid

#آسیب_شناسی#آموزش_مجازی#آسیب_فضای_مجازی

#هدایت_تحصیلی#مشاوره_تحصیلی#جبران_افت_تحصیلی

#طرح_پایش_یادگیری_دانش_آموزان_دبستانی

#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید