موضوعات

پاسخ به سوالات هدایت تحصیلی ( عمومی شماره 250 ) ؛ چگونگی طرح سوال و دریافت پاسخ از سازمان سنجش

از چه طريقي مي‌توان درخواست‌ها را به سازمان سنجش منعکس کرد؟

آسان‌ترين و قابل دسترس‌ترين روش پاسخگويي از ميان روش‌هاي پاسخگويي حضوري، تلفني، مکاتبه‌اي و اينترنتي، سامانه پاسخگويي اينترنتي سازمان سنجش آموزش کشور است. همان طور که در تصوير که در نسخه pdf آمده است، ملاحظه کنيد، اين سامانه در سمت چپ قسمت پايين صفحه اصلي سايت سازمان قرار گرفته است (با فلش سبز رنگ ‌مشخص ‌شده ‌است).
آدرس پاسخگويي اينترنتي سازمان سنجش: http://request.sanjesh.org/noetrequest است. پس از ورود به صفحه اصلي سامانه و کليک روي گزينه عضويت، نسبت به تکميل فرم مربوط اقدام کنيد. در اين مورد، لازم است که با وارد کردن مشخصات شناسنامه‌اي خود، شامل: نام، نام‌خانوادگي، نام پدر، تاريخ تولد، تابعيت، کد ملي، شمارۀ تلفن همراه در دسترس و پست الکترونيکي، گزينه تاييد صحت اطلاعات را انتخاب کرده و فرم را تاييد کنيد، پس از آن، رمز ورود از شمارۀ 30001266 براي داوطلبان ارسال خواهد شد. در اين قسمت، با توجه به انتخاب نوع آزمون و موضوع، مي‌توانيد بر اساس عبارت خاص خود، سؤالات خود را در بين سؤالات متداول جست‌وجو ‌کنيد يا با انتخاب گزينه ثبت درخواست جديد، اقدام به طرح سؤال يا درخواست خود کنيد. پس از آنکه کارشناسان درخواست شما را بررسي کردند، مي‌توانيد پاسخ خود را در بخش درخواست‌ها و پاسخ‌ها مشاهده کنيد.

آيا ثبت درخواست براي داوطلباني که اطلاعات پروفايل آنها با اطلاعات زمان ثبتنام ایشان مغايرت داشته باشد، در سامانه پاسخگويي اينترنتي امکان‌پذير است؟
خير، ثبت درخواست بازيابي اطلاعات براي داوطلباني که اطلاعات پروفايل آن ها با اطلاعات زمان ثبت‌نام مغايرت داشته باشد، امکان‌پذير نخواهد بود؛ بدين معني که شخصي که در آزمون ثبت نام کرده و در سيستم پاسخگويي اينترنتي با همان اطلاعات عضو شده است، مي‌تواند در اين مورد اقدام به ثبت درخواست کند.

مدت زمان رسيدگي به درخواستها معمولاً چند روز است؟

حداکثر زمان رسيدگي و پاسخ به درخواست‌هاي بررسي مجدد نتايج، يک ماه و مدت رسيدگي به درخواست‌هاي عمومي 72 ساعت است.
——————————————————————————————————————————-
 مأخذ : برگرفته از دفترچه‌هاي ثبت‌نام و راهنماي انتخاب رشته و سامانه‌هاي سازمان سنجش و پاسخگويي به اهتمام مژگان احتشام حسيني ( به نقل از : پیک سنجش شماره1341 – دوشنبه 13 شهریور 1402 -صفحه15 )
#هدایت_تحصیلی #هدایت_تحصیلی_شغلی
#مشاوره #مشاوره_هدایت_تحصیلی
#پاسخ_به_سوالات #پاسخ_به_سوالات_هدایت_تحصیلی
#آزمون_سراسری #دانشگاه #کنکور_و_دانشگاه
#سازمان_سنجش #پیک_سنجش 
#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش
دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید