موضوعات

پاسخ سوال( اختصاصی شماره 57):رشته زبان انگلیسی روزانه قبول شده ام اما دوره پیش دانشگاهی را به اتمام نرسانده ام، چه کار کنم؟!

fu3222
سوال:
سلام آقای ابراهیمی.
چند تا سوال داشتم.
اول اینکه من سال ٨٨ پیش ریاضی بودم و بعد از امتحانات اون موقع چند تا درس رو تجدید شدم، توی جبرانی ها هم یکی دو تاشو پاس کردم و در حال حاضر دو درس هندسه تحلیلی و حساب دیفرانسیل رو دارم که پاس کنم.
از سال ٩٠ تا خرداد امسال هم سرباز بودم و کنکور امسال رو هم بدون هیچ آمادگی شرکت کردم. بعد از اینکه جواب اومد مجاز به انتخاب رشته شدم و انتخاب رشته خودم رو کردم. قبلش هم از یکی از دوستان سوال پرسیدم که گفت که اگه قبول بشم میتونم یه ترم رو مرخصی بگیرم و اون درسای باقیمانده رو پاس کنم. خودم نظرم این بود که تغییر رشته بدم و از بهمن برم سر کلاسا.
شاید خنده دار باشه ولی ”متاسفانه” دانشگاه سراسری رازی و رشته زبان انگلیسی روزانه قبول شدم و با کمی پرس و جو متوجه شدم که دانشگاه سراسری نمیشه ترم اول رو مرخصی گرفت.
الان خیلی آشفتم، یه جورایی دارم دیوونه میشم. اگه امسال رو نتونم برم دانشگاه یه سال هم محروم میشم و کلا دیگه از درس و دانشگاه نا امید میشم.
الان هم در ب در دارم میگردم که ببینم میتونم با آشنا و پارتی کاری کنم یا نه. که ب نظر خودم با این مهلت کمی که برای ثبت نام هست یه جورایی غیرممکنه.
آخرین امتحان جبرانی هم خرداد امسال دادم که دیفرانسیل رو صفر گرفتم و هندسه هم سر جلسه نرفتم.
شما چه پیشنهادی دارید؟
خواهش میکنم کمکم کنید، یه جورایی کل آینده و مسیر زندگیم به این بستگی داره.
از این که طولانی شد عذر میخوام.
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۶/۲۳ در ۹:۴۴ ق.ظ- توسط: هومن)

پاسخ:
به نام خدا
وبا سلام
شما تا فارغ التحصیل شناخته نشوید و مدرک آن را (فعلا گواهی موقت ) را به دانشگاه ارایه ندهید، اصلا امکان ثبت نام نداشته و دانشجو نمی شوید که حالا بخواهید مرخصی بگیرید یانه! مدرک فارغ التحصیلی برای ثبت نام در دانشگاه شامل تمام دوره های روزانه، شبانه، دانشگاه آزاد ، پیام نور و غیر انتفاعی ها می باشد.
هیچ جای ناامیدی نیست.
به نظر بنده شما که دو سال سربازی را به خوبی پشت سر گذاشته و آمادگی خیلی خوبی در کنکور شرکت کرده اید، این فرصت را برای دو سال دیگر دارید. برخی از دانشجویان دوره تحصیلی شان را به دلایلی،از جمله برای قبولی در دوره فوق لیسانس طولانی میکنند و به جای 4 سال،درطول 6 سال به اتمام می رسانند. شمابا تلاش بیشتری می توانید دوره لیسانس را حدود سال و شاید کمتر از آن تمام کنید، بنابراین حتما این دو سال را جبران خواهید کرد، منتهی در فاصله این دو سال، شغلی را که با رشته مورد علاقه شما در دانشگاه ارتباط دارد، دست و پا کنید تا به نوعی این دو سال را جبران کرده باشید.
ناامید نباشید،مطمئنا به هدف دلخواه خود خواهی رسید.
مرکرمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید