موضوعات

پاسخ سوال( اختصاصی شماره ۵2): برای شرکت در امتحان تغییر رشته از سال دوم ریاضی به سوم انسانی، جامانده ام! اگر پایه سوم ریاضی بخوانم، دروس تخصصی آن چگونه درکنکورانسانی تاثیر دارد؟ ؟

نوشتن وقلم
سوال:
سلام من دوم ریاضی رو تموم کردم قراره برم سوم ریاضی،برای تغییر رشته از ریاضی به انسانی(دوم به سوم)دیر اقدام کردم ونرسیدم بخونم، میخواستم بدونم من اگه بخوام بعد ازتموم کردن سوم ریاضی تغییر رشته بدم (ریاضی به انسانی)کدوم درس هارو باید امتحان بدم؟ من بعد ازتغییر رشته که میخوام کنکور انسانی بدم دروس تخصصی سوم ریاضی تو کنکور من تاثیر داره یعنی سوم ریاضی رو جدی بگیرم؟
ممنون
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۶/۱۸ در ۶:۰۸ ق.ظ توسط:پریسا)

پاسخ:
به نام خدا
وباسلام
پاسخ بخش اول سوال:
براساس ماده سی وشش از فصل پنجم آیین نامه آموزشی دوره پیش دانشگاهی (صفحه ۷۲۹ و ۷۳۰ کتاب مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش – چاپ ۱۳۸۵) برای تغییر رشته از سوم دبیرستان یا هنرستان به پیش دانشگاهی رشته انسانی،باید درس هایی که پیش نیاز دارند، یعنی؛ دو درس عربی(۳)ویژه انسانی و ادبیات فارسی تخصصی رشته انسانی امتحان داده و حداقل نمره قبولی ۱۰ را کسب کرد.
این امتحان در تابستان سوم به پیش دانشگاهی(قبلا در مردادوازسال۹۲ در شهریور ماه) برگزار می شود.
امتحانات تغییر رشته در حوزه امتحانی مشخص شده توسط آموزش و پرورش محل تحصیل تان،برگزار می گردد.
برای شرکت در امتحان تغییررشته سوم به پیش دانشگاهی می بایست با مراجعه به مدرسه خود یک معرفی نامه عکس دار برای حوزه امتحانی تغییر رشته دریافت کرده و به حوزه امتحانی تعیین شده تحویل دهید.
پاسخ بخش دوم سوال:
به طور کلی امتحانات تغییر رشته هیچ تاثیری برروی معدل ندارد. و تنها مجوز ورود به رشته موردنظر است.
البته کسانی که نوع دیپلم آن ها (مثل شما) با گروه آزمایشی کنکورشان فرق دارد، تاثیر سوابق تحصیلی کمتراز۲۵ درصد اعلام شده است. به هرحال معدل دیپلم ریاضی شما برای کنکور انسانی، معادل سازی می شود.اما در مورد نحوه و روش آن، مطلب مشخصی، از طرف سازمان سنجش اعلام نشده است. در صورت بدست آوردن جواب روشنی در این زمینه، در قسمت پاسخ به سوالات عمومی و متداول، اعلام خواهیم کرد.
در هرصورت درسال تحصیلی جاری شما باید به نوعی دو رشته ریاضی و انسانی را باهم بخوانید، که این کار شما را سخت می نماید
بنابراین در صورتی که آمادگی های لازم را(مثل تمکن مالی) دارید، می توانید از روش داوطلب آزاد استفاده کنید که شرح آن را در سوالات عمومی و اختصاصی پست پرسش و پاسخ سایت مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش، توضیح داده ایم.
سوال ۲۹ و ۲۶ و ۲۲ اختصاصی و سوال ۲۸ و۲۳و۸ عمومی را با دقت بخوانید و در صورت ابهام با ما تماس بگیرید(نحوه تماس در قسمت نوارمشکی بالای سایت)
با آرزوی سلامت و موفقیت

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید