موضوعات

پاسخ سوال(عمومی شماره 40): کسی که تحصیلات متوسطه اودر نظام های قدیم و قبلی نیمه کاره مانده است، چگونه می تواند در نظام جدیدادامه تحصیل دهد؟

سوال:
کسی که در نظام قدیم (دوره 6 ساله متوسطه) و یا نظام قبلی(دوره 4 ساله متوسطه) ویا در دوره سه ساله متوسطه به شیوه نیم سالی واحدی، تحصیل کرده باشد و بخواهد هم اکنون در رشته قبلی ادامه تحصیل داده و یا تغییر رشته بدهد، شرایط و ضوابط آن چگونه بود هو چه اقداماتی را باید انجام دهد؟

پاسخ:
به نام خدا
وبا سلام

1- محل ادامه تحصیل:
قاعدتا با وقفه تحصیلی طولانی و فاصله زمانی پیش آمده، شرایط سنی چنین فردی اجازه ادامه تحصیل در مدارس روزانه را نمی دهد، بنابراین؛ دو راه برای ادامه تحصیل برای فرد مذکور وجود دارد. یکی تحصیل در دوره بزرگسالان(شبانه) و دیگری شرکت در دوره آموزش از راه دور.

2- تطبیق واحد:
باید کارنامه تحصیلات گذشته با واحد های درسی موجود تطبیق داده شود.بدین منظور باید به اداره آموزش و پرورش منطقه خودتان(منطقه ای که مدارک تحصیلی گذشته شما مربوط به آنجاست) مراجعه کرده و درخواست تطبیق بدهید.
در این تطبیق واحد درس های پذیرفته شده و درس های کمبود شما مشخص می شود.

3- تغییر رشته:
در صورتی که درخواست تغییر رشته (از رشته قبلی که در نظام قبلی درس خوانده اید مثلا ریاضی به رشته دیگری مثل تجربی دارید) براساس درخواست شما برای رشته مورد نظرتان(مثلا رشته تجربی ) برگه تطبیق واحد، مطابق آن رشته صادر می شود. دربرگه چاپ شده تطبیق واحد مشخص می شود که کدام یک از درس های گذشته شما در رشته مورد درخواست شما(تجربی)پذیرفته شده و همچنین کمبود های واحد شما کدام است. سپس با برگه صادرشده تطبیق واحداز آموزش و پرورش به دبیرستان بزرگسالان( شبانه) برای ثبت نام و گذراندن کمبود واحدهای برای رشته مورد نظر مراجعه کرده و یا برای ادامه تحصیل به شیوه آموزش از راه دور اقدام نمایید.
با آرزوی سلامتی و موفقیت
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید