موضوعات

پاسخ سوال(عمومی شماره 27): در تغییر رشته از سال دوم دبیرستان به سوم انسانی، چه درس هایی را باید امتحان داد، چه زمانی وچگونه؟

arabi2
سوال:
در تغییر رشته از سال دوم دبیرستان(رشته ریاضی یا تجربی) به سوم رشته انسانی، چه درس هایی را باید امتحان داد و در چه زمانی و چگونه؟

پاسخ:
به نام خدا
وباسلام
برای تغییر رشته از سال دوم ریاضی یا تجربی به سال سوم انسانی شما دو گروه در س را باید امتحان بدهید:
گروه اول)امتحان درس های تخصصی پایه دوم؛ که مجوز ورود شما به رشته مورد نظر است. یعنی دروسی که پیش نیاز درس های سال سوم رشته جدید هستند. برای علوم انسانی باید دوردرس عربی 2ویژه علوم انسانی و جامعه شناسی 1 امتحان داده شده و نمره قبولی حداقل 10 را کسب نمود. زمان برگزاری این دروس به عنوان درس های تغییر رشته در دو زمان خرداد و شهریور پایه دوم می باشد.(ماده 1-112 آیین نامه دروه سه ساله متوسطه در نظام فعلی – صفحه 618 کتاب مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش چاپ1385)
jameshenasi
گروه دوم)درس هایی که به عنوان کمبود واحد شما از سال دوم، محاسبه خواهد شد. این درس ها در رشته علو م انسانی مجموعا 13 واحدبرای تغییر رشته از تجربی به انسانی و 11 واحد از ریاضی به انسانی می باشد که شامل درس های زیر خواهد بود؛
1- اقتصاد2 واحد
2- آمار مدل سازی2 واحد(در صورتی ک هاز تجربی به انسانی تغییر رشته می دهید)
3- تاریخ ایران و جهان(1) 4 واحد
4- تاریخ ادبیات ایران و جهان(1) 2واحد
5- جغرافیا(1) 3واحد
(جدول صفحه 634 آیین نامه دروه سه ساله متوسطه در نظام فعلی – صفحه 618 کتاب مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش چاپ1385)
و امازمان امتحان این درس ها – با آمادگی که شمابایددر طول سال پیدا کنید- در خرداد سال سوم و در صورت عدم آمادگی و یا عدم کسب نمره قبولی؛ در شهریور سال سوم و در صورت عدم گذراندن هر یک از دروس، با شرکت در امتحانات جبرانی دی ماه،باید نمره قبولی حداقل 10 آن ها را کسب نمایید. در واقع این 5 درس مورد اشاره به عنوان کمبود واحد شما در سال سوم محاسبه می شود که باید آن هارا حداکثردر سه زمان مورد اشاره بگذرانید.
تذکر این نکته ضروری است که در صورت عدم اتمام درس ها در پایان شهریور سال سوم و افتادن هریک از درس ها به زمان جبرانی در دی ماه، شما فارغ التحصیل سال سوم به حساب نیامده و اجازه ورود به پیش دانش گاهی را نخواهید داشت
سلامت و موفق باشید.

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید