موضوعات

پاسخ سوال(اختصاصی- شماره 77): با داشتن کاردانی کامپیوتر،چگونه می توان در رشته مورد علاقه خود (پزشکی) ادامه تحصیل داد؟(دوسوال و چند پاسخ)

2668-8319-1388-8-23-15-15-31-7B01
سوال:
سلام…خسته نباشید
من کاردانی کامپیوتر هستم که به میل خودم انتخاب نکرده ام!!! و به پزشکی علاقه زیادی دارم. راهی هست که بتوانم تغییر رشته بدم؟ دوباره باید دیپلم بگیرم؟اصلا میشه؟
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۷/۱۴ در ۸:۳۵ ب.ظ )
پاسخ:

به نام خدا
وباسلام
اول اینکه: شما مشخص نکردید که آقا هستید یا خانم!(شرایط آقایان با مساله سربازی، متفاوت است)

دوم:با توجه به تجربیات گذشته و حال ما، بررسی دقیق نتایج و…این تصمیم و کسب اطلاعات کافی از شرایط و پیامد های این تغییر مسیر، در جلسه مشاوره تخصصی هدایت تحصیلی، ضروری است

سوم: امکان شرکت در کنکور سراسری برای رشته مورد علاقه با مدرک کاردانی وجود دارد و نیازی به امتحان تغییر رشته ندارید! (در بخش پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی سایت مرکزمشاوره موسسه دانش توضیح داده ایم.)

چهارم: برای ادامه تحصیل از کاردانی به کارشناسی فقط می توانید در رشته ای که مدرک کاردانی آن را دارید(یعنی کامپیوتر) شرکت نمایید. بنابراین برای ادامه تحصیل در هر رشته ای غیراز کامپیوتر، باید دوباره در کنکور سراسری( منتهی بدون نیاز به طی کردن دوره پیش دانشگاهی) شرکت کرده و قبول شوید.

پنجم: شما باید خود را برای کنکورسراسری در گروه تجربی آماده کنید! این آمادگی برای شما که تغییر مسیر تحصیلی دارید آسان نیست و تلاش و زحمت زیادی را می طلبد! بنابراین باید راه مناسب را برای این آمادگی پی گیری کنید! پیشنهاد ما یکی از دو راه زیر، برای کسب این آمادگی است؛
الف) یا پیش دانشگاهی رشته تجربی را به صورت داوطلب آزاد( متفرقه) بگذارنید.
ب) یا منابع و محتویات کنکور تجربی را در طول سال کارکنید. در هر صورت شما نیازمند به شرکت در کلاس هستید.
می توانید آموزشگاه قوی و معتبری را شناسایی نموده و برای یکی ازراه های پیشنهادی، در کلاس های آن شرکت نمایید
درصورت ابهام و سوال می توانید با ما تماس بگیرید(نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجوداست)
سلامت و موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ابراهیمی

* سوال مجدد:
ممنون از لطف بی پایان شما.
من در زنجان زندگی می کنم. پس برای شرکت درکنکور سراسری و ورود به دانشگاه برای رشته پزشکی نیاز به دیپلم تجربی یا پیش ندارم؟ آیاامسال میتونم شرکت کنم؟ شما کدوم اموزشگاه و کلاس هایی رو پیشنهاد میکنید؟ ممنون

* پاسخ تکمیلی:

به نام خدا
وباسلام
1- شما برای شرکت در کنکور سراسری برای رشته موردنظر، باداشتن مدرک فوق دیپلم نیازی به گذراندن دوره پیش دانشگاهی و شرکت در امتحان تغییر رشته ندارید .
استناد ما به مطلب زیر است:
دربخش مقدمه دفترچه شماره ۱،ذیل نکات مهم (دفترچه راهنمای ثبت نام وشرکت در آزمون سراسری سال ۹۲) برای شرکت در کنکور سراسری، داشتن مدرک کاردانی را برابر با گذراندن دوره پیش دانشگاهی دانسته است. این نکته در دفترچه سال قبل (۹۱) هم تحت عنوان بند الف شرایط اختصاصی، آمده است.

2- همچنانکه متذکرشدم برای آمادگی علمی جهت شرکت در کنکور رشته پزشکی، کار زیاد و زحمت طاقت فرسایی را می طلبد. همچنین به فرض قبولی در دانشگاه ادامه تحصیل در این رشته بسیار مشکل و دیر بازده است بنابراین اگر واقعا علاقه دارید و حاضر به تحمل سختی های آن را دارید، برای آن وقت بگذارید. به نظر من حتما با چندنفراز دانشجویان این رشته و پزشکان مشورت داشته و مطالب آن ها را نوشته و با نکات و انتظارات و… خودتان مقایسه کنید.

3-بنده از موسسات و آموزشگاه های علمی کنکور شهر شما(زنجان) اطلاع دقیقی ندارم !
در صورت به نتیجه رسیدن نکته دوم، از همان دانشجویان رشته پزشکی، برای پیداکردن بهترین آموزشگاه در شهر خودتان پرس و جو نمایید.
پایدار و موفق باشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید