موضوعات

پاسخ سوال(اختصاصی- شماره ۳6): آمادگی برای کنکور با وجودتغییر رشته از ریاضی به انسانی؟

n00013628-b
سوال:
سلام من امسال کنکور دارم و میخواهم از رشته ی ریاضی به رشته ی انسانی بروم ولی مطالبی که در این سایت بود کمکی به من نکرد و. من جواب سوال هایم را نگرفتم.ممنون می شم توضیحاتی بیشتری در رابطه با تغییر رشته داشته باشید. حق گو
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۵/۲۸ در ۴:۳۷ ب.ظ- توسط:راضیه حق گو)

پاسخ:
به نام خدا
وباسلام
پاسخ خود را در چند نکته زیر پیدا کنید:
۱- آیا به رشته های گرایش انسانی در دانشگاه علاقه ای دارید یانه؟ اگر به وضعیت روشنی نرسیده اید، باید مشاوره بگیرید.
چون تغییر رشته در هرکدام از مقاطع دبیرستان؛ شرایط ، پیامد ها و نتایج خاص خود را به همراه دارد، لذا در اولویت نیست. در عین حال در صورت وجود علاقه و استعداد در زمینه ی رشته مورد نظر و پس از مشورت های کافی و تصمیم قطعی می توانید پی گیری های زیر را انجام دهید.

۲- بعد از اینکه تکلیف مساله ۱ مشخص شد،شرایط تغییر رشته و مراحل آن، را در نظر داشته و پی گیری کنید.
شما قاعدتا باید از سوم ریاضی به پیش دانشگاهی انسانی تغییر رشته بدهید.متن آیین نامه دوره پیش دانشگاهی را بادقت بخوانید و پی گیری کنید.
براساس ماده سی وشش از فصل پنجم آیین نامه آموزشی دوره پیش دانشگاهی (صفحه ۷۲۹ و ۷۳۰ کتاب مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش – چاپ ۱۳۸۵) شماباید در دو درس عربی(۳)ویژه انسانی و ادبیات فارسی تخصصی رشته انسانی در شهریور ماه امسال، در حوزه امتحانی مشخص شده توسط آموزش و پرورش محل تحصیل تان، شرکت کرده و حداقل نمره قبولی ۱۰ را بگیرید. برای این کار می بایست با مراجعه به مدرسه خود یک معرفی نامه عکس دار برای حوزه امتحانی تغییر رشته دریافت کنید.
موفق و پایدار باشید.

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید