موضوعات

پاسخ به سوال (عمومی- شماره 92 ) : امکان تغییر رشته از تجربی به ریاضی در سال دوم دبیرستان باشروع سال تحصیلی و تاثیر درس زیست در پایه دوم رشته فعلی

AmAr

سوال:

دانش آموزی که در حال حاضر در پایه دوم رشته تجربی مشغول به تحصیل است چگونه می تواند از پایه دوم رشته تجربی به رشته ریاضی تغییر رشته دهد؟
ضمناً در این صورت؛ تکلیف درس زیست او در پایه دوم رشته تجربی چه می شود؟

پاسخ:

به نام خدا
و با سلام

پاسخ اول : با شروع سال تحصیلی،امکان تغییر رشته از لحاظ قانونی وجود ندارد. به خصوص اینکه در سیستم رایانه ای آموزش و پرورش به عنوان دانش آموز رشته تجربی ثبت نام می شوید، پس قطعا به عنوان دانش آموز پایه دوم رشته تجربی شناخته شده و امکان تغییر رشته ندارید.

پاسخ دوم: برای تغییر رشته از پایه دوم تجربی به پایه سوم ریاضی نیازی به امتحان تغییر رشته نیست.
تنها درس متفاوت در این تغییر رشته؛ درس آمار و مدل سازی خواهد بود که جزء دروس پایه دوم رشته ریاضی است. بنابراین؛ شما می توانید بعد از اتمام سال دوم در رشته تجربی و قبل شروع سال تحصیلی در پایه سوم(در تیر ماه) در خواست خود را کتبا با نظر مشاور مدرسه به دفتر مدرسه تحویل نمایید.

پاسخ سوم: چون درس آمار و مدل سازی جزء درس های پایه سوم رشته ریاضی است، پس در صورت تغییر رشته از دوم تجربی به سوم ریاضی، این درس به عنوان کمبود واحد دانش آموز در سال سوم رشته ریاضی محسوب شده و باید آن را تا پایان سال تحصیلی پایه سوم ریاضی(تا شهریورماه) بگذراند.

پاسخ جهارم : البته سعی کنید، بهترین نمره را در درس زیست کسب کنید. اما چون پایه دوم فعلا نهایی نیست، پس به عنوان سوابق تحصیلی برای کنکور هیچ تاثیری ندارد. ولی به هرصورت چون رشته شما در سال دوم تجربی است، و درس زیست جزء درس های این رشته است، پس در معدل سال دوم تاثیر قطعی دارد.

سلامت وسعادت مند باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب