موضوعات

پاسخ به سوال (اختصاصی- شماره 140 ) : شرکت دوباره در کنکور و ادامه تحصیل در رشته پزشکی با داشتن لیسانس رشته مکانیک؟!

nickveasey-xrayphoto13

سوال:

سلام، من لیسانس مکانیک دارم. میخواستم تغییر رشته بدم و برم رادیولوژی یا پزشکی بخونم. می خواستم بدونم چطور میتونم امتحان پزشکی بدم؟ میشه راهنماییم کنید ؟ معدل لیسانسم پایینه . با تشکر
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ در ۱:۰۱ ب.ظ – توسط: فرید )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
اول : اطلاعات ارایه شما ناقص است. مانند اینکه نگفتید چه زمانی فارغ التحصیل شده اید و آیا از دانشگاه دولتی فارغ التحصیل شده یا غیر دولتی. آیا سرباز رفته اید یا معاف شده اید و…چرا که تمام موارد یاد شده در روند برنامه ریزی شما تعیین کننده است!!!

دوم: این سوال شما به شکل های دیگری در پست ” پاسخ به سوالات ” و صفحه ویژه “تغییر رشته ” را در پست مشاوره ، بخش هدایت تحصیلی ، پاسخ داده شده است. در عین حال مجددا چند پاسخ را یادآور می شویم. در صورت نیاز به تفصیل بیشتر به پست های ذکر شده سایت مراجعه نمایید:

1- بحث سربازی برای آقایان ؛ که باید تکلیف آن مشخص شده باشد.
2- با توجه به تجربیات گذشته و حال ما، بررسی دقیق نتایج و…این تصمیم و کسب اطلاعات کافی از شرایط و پیامد های این تغییر مسیر، در جلسه مشاوره تخصصی هدایت تحصیلی، ضروری است

3- هر فردی می تواند دوبار در کنکور سراسری دانشگاه های دولتی پذیرفته شود. البته تعداد مرتبه شرکت مهم نیست اما این دو مرتبه بعد از اعلام قبولی محاسبه می شود چه در دانشگاه (رشته قبول شده) ثبت بنماید و چه ثبت نام نکند، به هرصورت به عنوان دوبار حق پذیرش به حساب می آید. بنابراین اگرشمادر فارغ التحصیل دانشگاه دولتی هستید، یکبار دیگر فرصت پذیرش در دانشگا های دولتی را دارید و اگر فارغ التحصیل دانشگاه غیر دولتی هستید که مهم نیست و دوبار حق پذیرش شما همچنان محفوظ است.

4- امکان شرکت در کنکور سراسری برای رشته مورد علاقه با مدرک کارشناسی وحتی غیر آن(دوره پیش دانشگاهی و یا معادل آن کاردانی) وجود دارد و چون نـــــــــــوع مدارک ذکرشده مهم نیست، بنابراین نیازی به امتحان تغییر رشته ندارید! (در بخش پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی سایت مرکزمشاوره موسسه دانش توضیح داده ایم.)

5- شما باید خود را برای کنکورسراسری در گروه تجربی آماده کنید! این آمادگی برای شما که تغییر مسیر تحصیلی دارید آسان نیست و تلاش و زحمت زیادی را می طلبد! بنابراین باید راه مناسب را برای این آمادگی پی گیری کنید! پیشنهاد ما اینست که؛ منابع و محتویات کنکور تجربی را در طول سال کارکنید. در هر صورت شما نیازمند به شرکت در کلاس هستید. می توانید آموزشگاه قوی و معتبری را شناسایی نموده و برای یکی ازراه های پیشنهادی، در کلاس های آن شرکت نمایید.

***درصورت ابهام و سوال می توانید با ما تماس بگیرید(نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجوداست)

سلامت وسعادت مند باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب