موضوعات

پاسخ به سوال (عمومی- شماره 84 ) : شرایط ادامه تحصیل از رشته کامپیوتر شاخه کار و دانش، به یکی از رشته های شاخه نظری، با وجود وقفه چند ساله ؟

1-3427

سوال:

آیا با وجود وقفه چند ساله،امکان ادامه تحصیل بادیپلم کامپیوتر شاخه کار و دانش، به یکی از رشته های شاخه نظری، به منظور شرکت کنکور دانشگاه، وجود دارد؟ آیا می توان به طور فشرده درس های رشته مورد را گذراند یا باید مثل روال معمول مثل سایر دانش آموزان واحدهای درسی رشته مورد نظر را پاس نمود؟شرایط آن چگونه است؟

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
چند پاسخ زیررا به دقت بخوانید و پس از بررسی پی گیری کنید:
اول) با توجه شرایط تحصیلی گذشته شما( وقفه تحصیلی چند ساله و سن ) برای ادامه تحصیل در رشته مورد نظر سه راه دارید:
1- تحصیل در دوره بزرگسالان( شبانه)
2- تحصیل به صورت آموزش از راه دوره
3- شرکت در امتحانات دوره پیش دانشگاهی شاخه نظری به صورت داوطلب آزاد.

دوم) شرکت در دوره بزرگسالان مستلزم شرکت در امتحان تغییر رشته و کسب نمره قبولی در آن است ( کسب حداقل نمره 10 در درس های هر یک از رشته های شاخه نظری)

سوم) تفاوت شیوه آموزش از راه دوره تنها امکان تحصیل، بدون شرکت در کلاس درس است.

چهار) انتخاب شیوه داوطلب آزاد، نیازی به تغییر رشته و شرکت در امتحانات آن نیست، که شما شرایط قانونی آن را هم دارید. (عدم امکان و شرایط تحصیل در مدارس روزانه)

پنج) شیوه تحصیل در بزرگسالان و آموزش از راه دور طولانی تر است ، اما با توجه به شرایط شما برایتان آرام تر و از لحاظ فرصت برای یادگیری و امکان قبولی بهتر در دانشگاه، مناسب تر است. و شیوه داوطلب آزاد، فقط شرکت در امتحانات پایانی ( خرداد و شهریور) را دارد. اما باید از قبل برای یک از درس های امتحانی رشته مورد نظر کاملا آماده باشید. به نظر ما بدون شرکت در کلاس درس ( به خصوص برای دروس تخصصی هر رشته) امکان موفقیت دشوار است. لذا اگر شیوه داوطلب آزاد را انتخاب می کنید، باید حتما به طور فعال و موثر درکلاس های یک آموزشگاه آزاد قوی، شرکت کنید. والبته هزینه هایی هم در بر دارد. برای پیدا کردن آموزشگاه آزاد قوی و مناسب از طریق آموزش و پرورش منطقه تحصیل خود تحقیق کنید.

شش) برای انتخاب ، ثبت نام و ادامه تحصیل در هریک از شیوه های فوق الذکر، باید در ابتدای ترم اول ویا دوم سال تحصیلی، به دبیرستان بزرگسالان( شبانه) منطقه محل زندگی خود مراجعه نمایید.

***در صورت نیاز به مشورت شفاهی ، می توانید با دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش تماس بگیرید( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)

سلامت و موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب