موضوعات

پاسخ به سوال (عمومی- شماره 46 ) : برای تغییر رشته پایه سوم دبیرستان به پیش دانشگاهی ، آیا راهی برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه، بدون شرکت در امتحانات تغییر رشته وجود دارد؟

choice
سوال:

برای تغییر رشته پایه سوم دبیرستان به پیش دانشگاهی ، آیا راهی برای ادامه تحصیل در رشته مورد نظر، بدون شرکت در امتحانات تغییر رشته وجود دارد؟

پاسخ:

به نام خدا
و باسلام

پاسخ اول: برای تغییر رشته و ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه،اگر بخواهید از امتحان تغییر رشته معاف باشید، تنها راه آن شرکت در امتحانات به صورت داوطلب آزاد(متفرقه) در خرداد ماه است! بنابراین برای تغییر رشته در مدارس روزانه و یا شبانه(بزرگسالان) حتما باید در امتحان آن در تابستان شرکت می کردید. و راهی غیراز این وجود ندارد!!!؟؟؟

پاسخ دوم: طبق اصلاحیه آیین نامه دوره پیش دانشگاهی، کسانی که شرایط ادامه تحصیل در دوره پیش دانشگاهی روزانه را دارند، نمی توانند در دوره شبانه و یا به صورت داوطلب آزاد ثبت نام کرده و امتحان دهند. بنابراین باید شرایط شخصی خود را (مثل سن همراه با مرتبه اول تحصیل در دوره پیش دانشگاهی) مورد بررسی وتوجه قرار داد.

پاسخ سوم: کسی که از شیوه داوطلب آزاد استفاده می کند، دانش آموز رسمی آموزش و پرورش شناخته نمی شود. برای همین تبعاتی دارد که باید مرود توجه قرار گیرد، ازجمله عدم امکان استفده از معافیت تحصیلی برای دانش آموزان پسر مشمول سربازی!!!

***اگر بخواهید دوره پیش دانشگاهی را به صورت داوطلب آزاد، بگذرانید توضیحات بیشتر را در پاسخ به دیگر سوالات عمومی و اختصاصی (پست پاسخ به سوالات) به تفصیل آورده ایم. می توانید آن ها را مطالعه نموده و اگر ابهامی و سوالی داشتید، مجدد با ما تماس بگیرید( (نحوه تماس در نوارمشکی بالای سایت)
سلامت و موفق باشید

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید