موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی- شماره99) : شرایط شرکت در کنکور دندان پزشکی با داشتن دیپلم کارودانش؟

4030000
سوال:
با سلام
من دیپلم کاردانش دارم ، میخوام دندانپزشکی بخونم ، آیا باید دیپلم تجربی بگیرم یا با گذراندن پیش تجربی به صورت داوطلب آزاد میتوانم در رشته مورد نظر ادامه تحصیل دهم ؟
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۸/۱۸ در ۱۲:۳۴ ب.ظ – توسط: کامبیز )

پاسخ:
به نام خدا
و با سلام
1-اولا ضرورت و امکان این کار با توجه مجموعه شرایط علمی وسابقه تحصیلی شما که قطعا نیاز به جلسه مشاوره تخصصی هدایت تحصیلی داریدو به طور تخیلی نمی توان به چنین هدف مهم و البته سخت و طولانی دست پیدا کرد!!!؟؟؟

2- همچنانکه در پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی ” پست پاسخ به سوالا ت” جواب داده ایم؛ نیازی به دیپلم تجربی ندارید! بلکه بایددر امتحان تغییر رشته سوم به پیش دانشگاهی شرکت کنید!در صورت کسب حداقل نمره 10 در سه درس امتحان تغییر رشته (زیست شناسی 1- زیست شناسی2- شیمی3 ) می توانید در مدارس روزانه،به شرط داشتن شرایط سنی و یا شبانه(بزرگسالان)به شرطی که شرایط روزانه را نداشته باشید،دوره پیش دانشگاهی را بگذرانید!

3- راه دیگر شرکت در امتحانات پایانی دوره پیش دانشگاهی به صورت داوطلب آزاد است که دیگر نیازی به امتحان تغییر رشته مذکور در بند 1 را ندارید. منتهی مانند دوره بزرگسالان(شبانه) کسی می تواند که به صورت داوطلب آزاد شرکت کند که شرایط دوره روزانه را ازدست داده باشد! مثل شرط سنی(بالای 21سال) و یا اینکه دومین سال تحصیل در دوره پیش دانشگاهی باشد که قاعدتا اجازه ادامه تحصیل در دوره روزانه را ندارد.

انشاء الله به جواب لازم و مناسب خود رسیده باشید
در عین حال و در صورت علاقه مندی به مشاوره می توانید با ما تماس بگیرید( نحوه تماس در نوار قرمز رنگ بالای سابت)
سلامت و موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

6 دیدگاه دربارهٔ «پاسخ به سوال ( اختصاصی- شماره99) : شرایط شرکت در کنکور دندان پزشکی با داشتن دیپلم کارودانش؟»

  1. با سلام و احترام
    من دیپلم فنی دارم(86) وپیش انسانی (92) با این شرایط مشمول سوابق تحصیلی میشم؟ اگر مشمول نشم این به نفع منه؟اگه بخوام دیپلم تجربی بگیرم تا کنکور 94 سوابق تحصیلی من حاضر میشه؟ (شرایط تحصیل در شبانه و داوطلب آزاد رو دارو)
    با سپاس قبلی

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      بله … اگر ازترم تابستان امسال(93) و همچنین از ترم دی ماه به خوبی استفاده کنید، به طوری که تا زمان ثبت نام کنکور 94، یعنی در دی و بهمن 93، هیچ درسی از دیپلم تجربی شما به جا نمانده باشد، می توانید در فرم ثبت نام کنکور 94 ، معدل ونمرات دیپلم جدید را به عنوان سوابق تحصیلی دیپلم خود بنویسید.
      موفق باشید.

  2. بهاره رحیمی

    با عرض سلام ,من 25 سال تمام دارم ودیپلم ریاضی فیزیک دارم با معدل 17/66 آیا با این شرایط می تونم در کنکور پزشکی شرکت کنم ؟آیا کنکور پزشکی محدودیت سنی نداره؟

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و باسلام
      هیچ محدودیت سنی و امثال آن وجود ندارد و شما با هرنوع دیپلم در هریک از رشته های تحصیلی (ازجمله ریاضی) به شرط داشتن مدرک پیش دانشگاهی ( نوع رشته مهم نیست) می توانید برای پزشکی،در کنکور گروه تجربی شرکت کنید.
      سالمت وموفق باشید.

  3. با عرض سلام و خسته نباشید … من چند روز پیش یه سوال درمورد دیپلم دوم پرسیدم و جوااااااب ندادین هااااااا … و الان یه سوال دیگه هم دارم … اگه من در خرداد (93) بتونم دیپلم دوم ریاضی رو بگیرم . ایا میتونم کد سوابق تحصیلی همین دیپلم دومم رو در کنکور ( 93 ) وارد کنم ؟

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و با سلام
      *سوال قبلی…؟؟؟!!!
      **و جواب این سوال: بله
      توضیح: براساس توضیحات دفترچه راهنمای کنکور سراسری در صفحه 5 ( تبصره 5 ؛ قسمت د) توضیحات مهم دیگر برای تکمیل ردیف12 درقسمت نحوه تکمیل فرم ثبت نام) داوطلبینی که برابرضوابط آموزش وپرورش بیش از یک دپیلم دارند، کد سوابق تحصیلی دیپلمی را ثبت و اعلام کنند، که می خواهند به عنوان سوابق تحصیلی کنکور، مورد محاسبه قرارگیرد. PDF دفترچه راهنما درپست معرفی کتاب ومتون، قسمت آیین نامه ها و دستور العمل ها و با عنوان ” متن دفترچه های راهنمای کنکور و پذیرش دانشگا هها ” موجود است و می توانید ملاحظه فرمایید.

      ***ضمنا؛ اگر به نظر شما سوالی پاسخ داده نشده و یا در در همین قسمتی که سوال خود را مطرح کرده اید( تغییر رشته دبیرستان و پیش دانشگاهی) و نیز در ” پست پاسخ به سوالات ” جواب خود را جستجو نمایید.
      اگر سوال و ابهامی داشتید؛از طریق تماس تلفنی مشکل خود را با ما مطرح نمایید.( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)
      با آرزوی سلامتی و سعادتمندی برای شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید