موضوعات

پاسخ به سوال (اختصاصی- شماره 87) : من تا سال دوم دبیرستان رشته ام ریاضی فیزیک بوده و بعد دیپلم کارو دانش گرفتم. من حالامیخواهم دیپلم دوم (مجدد) را در رشته تجربی بگیرم. آیا با پذیرش دروس مشترک، فقط باید درس زیست را امتحان بدهم تا دیپلم تجربی را بگیرم؟

4030000
سوال:

سلام من دیپلم کارو دانش دارم و همچنین تا سال دوم دبیرستان رشتم ریاضی فیزیک بوده(دوم دبیرستان ریاضی رو قبول شدم)
من میخوام دیپلم دوم (دیپلم مجدد) رشته تجربی بگیرم(بزرگسالان)
همون طور که میدونید یک سری دروس بین این رشته ها مشترک هستند و من نیازی نیست دوباره امتحانشون رو بدم
کتاب های ریاضی سال دوم من که قبول شدم اینا هستن
ریاضی: امار و مدل سازی هندسه ۱ فیزیک۲ ریاضی ۲ شیمی ۲ عربی ۲ زبان ۲ ادبیات ۲ زبان فارسی ۲ دین و زندگی ۲ جغرافیا
واسه رشته کار و دانشمم فقط: دین و زندگی ۳ تاریخ معاصر ایران (سال سوم دبیرستانش!)
با کتاب های رشته تجربی مشترکن
کتاب های رشته تجربی اینا هستن
سال دوم: هندسه ۱ فیزیک۲ ریاضی ۲ شیمی ۲ عربی ۲ زبان ۲ ادبیات ۲ زبان فارسی ۲ دین و زندگی ۲ زیست ۱ (اینطور که خودم حساب کردم برای کسب سال دوم تجربی فقط باید زیست رو امتحان بدم)
سال سوم: ریاضی ۳ عربی ۳ زیست ۳ شیمی ۳ فیزیک ۳ دین و زندگی ۳ ادبیات ۳ زبان فرسی ۳ تاریخ معاصر زبان اینگلیسی ۳ (تاریخ معاصرم با دین و زندگی ۳ مشترک هستن)
همون طور که میدونید کتاب امار و مدل سازی برای رشته تجربی سال سوم و برای رشته ریاضی سال دوم است و همچنین کتاب های سال سوم دبیرستان همه امتحان نهایی برگذار میشند
حالا سوال من از شما اینه : برای سال سوم چه کتاب هایی رو باید امتحان بدم ؟ ایا مشترک ها حساب میشن یا باید همه رو بدم؟ کتاب امار و مدل سازی رشته ریاضی من که قبلا کسب کرده بودم ایا در سال سوم رشته تجربی حساب میشه؟(با توجه به نهایی بودن سال سوم)
(سال دوم رو از مدرسه پرسیدم گفتن مشترک ها رو کم میکنیم اما سوم رو نپرسیدم)

( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۷/۲۸ در ۷:۳۹ ق.ظ – توسط: رامین)

جواب:

به نام خدا
وبا سلام
پاسخ سوال: تطبیق واحد
توضیح بیشتر: شما باید به اداره آموزش و پرورشی که در آن منطقه درس خوانده اید ( بخش امتحانات و یا متوسطه ) مراجعه نموده و مدارک خود را (شامل کارنامه سال دوم ریاضی که خوانده اید و همچنین کارنامه رشته کار ودانش ) تحویل بدهید تا برای شما درس هایی را که گذرانده اید، تطبیق واحد بزنند. با این کار درس های پذیرفته و به جامانده شما برای ادامه تحصیل در رشته تجربی مشخص می شود. سپس برای ثبت نام در مدرسه بزرگسالان اقدام نمایید.
اما ضرورت این کار جای تامل دارد!!!
برای بررسی ضرورت این کار نیاز به اطلاعات بیشتری از شما هستیم. مثلا معدل کتبی رشته کار و دانش شماچقدر است و در چه سالی آن را اخذ کرده اید؟
اگراقدام گرفتن دیپلم دوم، برای جبران سوابق تحصیلی، به منظور شرکت در کنکور دانشگاه هاست، تلاش مفیدی خواهدبود.
به هر حال ؛ در صورت علاقه مندی برای رسیدن به جواب کامل، می توانید اطلاعات لازم را برای ما ارسال کنید و یا با ما تماس بگیرید
سلامت و موفق باشید

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید