موضوعات

پاسخ به سوال(عمومی- شماره 61 ) : امکان قانونی شرکت دوباره در کنکور سراسری ؟

20110622132236gb-علامت-سوال-کتاب-300x225

سوال:

آیا امکان شرکت دوباره در کنکور سراسری برای افراد علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته دیگر، وجود دارد؟ در این صورت شرایط آن چیست؟

پاسخ:

به نام خدا
وباسلام
1- براساس شرایط اعلام شده از طرف سازمان سنجش هر فرد اجازه دارد دو مرتبه در کنکور سراسری در رشته های دانشگاه های دولــــــتی روزانــــــه پذیرفته شود. بنابراین در صورتی که قبولی قبلی؛ مرتبه اول پذیرش شما، در دانشگا های روزانه بوده است، می توانید یکبار دیگر هم در رشته مورد علاقه پذیرفته شوید.

2- بدیهی است منظور این قانون، تعداد مرتبه شرکت در کنکور نبوده و محدودیتی در تعداد بار شرکت وجود ندارد. همچنین پذیرش در رشته های غیــــــــر دانشگاه روزانه دولتی (شبانه، پیام نور، علمی و کاربردی و خلاصه هر دانشگاهی که شهـریــــــه دارد)شامل این قانون(حداکثر دوبار پذیرش) نمی شود.

3- طبق آیین نامه سازمان سنجش مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام ( بند و شرایط اختصاصی) هر فردی یکبار اجازه دارد تا از تحصیل رایگان استفاده نماید بنابراین؛ برای پذیرش نوبت دوم از طریق کنکور سراسری در دانشگاه های دولتی، در صورتی که پذیرش در همان مقطع تحصیلی قبلی در پذیرش نوبت اول بوده باشد، دانشجوی پذیرفته شده باید یکی از دو راه مذکور در دفترچه را برای ادامه تحصیل انتخاب نماید. یک راه اینکه؛ در صورت تمایل به نوبت دوم(دوره شبانه ) منتقل می شود و راه دیگر اینکه؛ باید هزینه دوره تحصیلی پذیرفته شده را مطابق تعرفه نوبت دوم(دوره شبانه ) پرداخت نماید.

سلامت و موفق باشید

مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید