موضوعات

پاسخ به سوال(اختصاصی شماره-۲2):تاثیر مستقیم25درصد سوابق تحصیلی از کنکور93 برای کسی که تغییر رشته داده است، چگونه خواهدبود؟

L12909028311
سوال:
با سلام امسال اعلام کرده اند که سوابق تحصیلی ۲۵ درصد تاثیر مستقیم در کنکور دارد .پسرم امسال سوم دبیرستان را در رشته ریاضی امتحان داده ودر شهریور می خواهد در امتحان تغییر رشته شرکت کند معدل دیبلمش امسال ۱۶٫۱۷ ونمره جبر واحتمالش ۱۴٫۲۵ است آیا با این اوصاف باید قید کنکور ۹۳ را بزند ؟ ضمنا آنقدر زیست مطالعه کرده که تست را روی هوا میزند. آیا معدل و نمره جبر نقش حیاتی در کنکور خواهد داشت؟ لطفا راهنمایی کنید
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۴/۲۴ در ۷:۱۰ ق.ظ توسط نسرین)
پاسخ:

به نام خدا
و با سلام
پنج پاسخ عمده برای شما داریم:
جواب اول:
بنا به اعلام سازمان سنجش (فرمایش جناب آقای توکلی در بخش پاسخ به سوالات) تاثیر سوابق تحصیلی برای کسانی که تغییر رشته داده اند، کمتراز25 درصد است.
جواب دوم:
شما ظاهرا متن خبر را دقیق مطالعه نفرمودید.(متن راذیلا ارسال می کنیم و شمادوباره نکات آن را دقیق تر توجه فرمایید.)
جواب سوم:
از اعلام خبر ها تا اعمال آن ها فاصله وجود دارد.و گاهی متاسفانه ضوابط و شرایط اعلام شده در چند نوبت، تغییر می کند، بنابراین بهتر است خبر قطعی را تنها از زبان رئیس سازمان سنجش، قابل پی گیری بدانید.(خبراعلام شده از قول آقای رضا صابری رئیس کمیته آموزش عالی مجلس، بیان شده است)
جواب چهارم:
این تغییرات، برای دانش آموز درس خوان و ممتاز ، تاثیرچندانی نداشته و چنین دانش آموزی راه مناسب خود را برای موفقیت با همت ، تلاش ، نظم و انضباط پیدا می کند.
جواب پنجم: در قانون نهایی شدن تاثیر مستقیم معدل امتحان نهایی به جای کنکور، امکان و فرصت جبران برای اصلاح سوابق تحصیلی نیز پیش بینی شده است، که در زمان خود (بنابه خبراعلام شده در پنج سال آینده) اعلام و اعمال می گردد.

بخشی از متن خبر:
” آفتاب: رضا صابری رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین تصمیمات شورای سنجش و پذیرش دانشجو، به نهایی شدن تاثیر ۲۵ درصدی سوابق تحصیلی در پذیرش کنکور ۹۳ اشاره کرد و گفت:
تا زمانی که وزارت آموزش و پرورش بتواند آزمونهای نهایی استاندارد را برای سابقه تحصیلی برگزار و اعلام کند، برگزاری کنکور عملاً در کنار سابقه تحصیلی ادامه خواهد داشت و هر زمان که شورای سنجش و پذیرش به این نتیجه برسد که میزان سابقه تحصیلی برای پذیرش دانشجو کفایت می کند، از برگزاری کنکور صرف نظر خواهیم کرد.
صابری با تاکید بر اینکه در پذیرش ۹۳، میزان تاثیر کنکور در پذیرش کمتر خواهد شد، به دو دلیل این امر اشاره کرد و افزود: یک بخش از رشته محلها که از سال تحصیلی آزمون پذیرش بدون آزمون را آغاز کرده اند در سال ۹۳ افزایش خواهند یافت، دلیل دوم این است که در همه رشته ها الزاماً آزمون تخصصی برگزار نخواهد شد که یک بخش از تاثیرگذاری کنکور را کاهش می دهد.
به گفته رئیس کمیته آموزش عالی مجلس، تنها در اندکی از رشته محلها آزمون تخصصی برگزار می شود؛ از سال ۹۳ در یک فاصله ۵ ساله روند پذیرش دانشجو به گونه ای می شود که ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش فقط طبق سابقه تحصیلی خواهد شد.”

نگران نباشید،انشاءالله با سعی و امیدموفق خواهیدبود.

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید