موضوعات

نحوه طرح سوال کاربران نشریه الکترونیک مشاوره و دریافت پاسخ

325015_wFLPbiOr


بسم الله الرحمن الرحیم

تماس و ارتباط از طریق؛

تلگرام ، تماس تلفنی ، حضوری

           (از مهر ماه 1395)

یاد آوری:
*در این صفحه سوالاتی که عمومی بوده و شمول بیشتری دارد، پاسخ داده می شود.

* سوالات تکراری نباشد ؛ یعنی سوالاتی که پاسخ آن ها در پست پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی سایت مرکزمشاوره وجود نداشته باشد.

تماس و ارتباط با دفتر مشاوره سه  طریق زیر ازم هر 95؛

tele۱- تلگرام به آدرس :  je_moshaver@

آدرس تلگرام به منظور عضویت در کانال: https://telegram.me/moshaverdanesh

 

l126567586744۲– تماس تلفنی (فقط در صورت ضرورت با سوال کوتاه و فوری در روزهای یک شنبه ساعت ۹ تا ۱۱ صبح )) : ۲۲۶۰۳۱۴۹ – ۲۲۶۰۷۶۲۲(داخلی مرکزمشاوره موسسه) 

 

%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%af%d8%b1%d9%88%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%ac%d9%85%d9%86

۳- جلسه مشاوره : در صورت نیاز به جلسه حضوری مشاوره، با تعیین وقت قبلی به صورت حضورفردی  یا گروهی(دانش آموزان و یا اولیاء محترمی که موضوع مشترکی دارند)می توانیدازطریق تماس تلفنی با دفترمشاوره موسسه و یا ارسال پیام در تلگرام،جلسه مورد درخواست خود را هماهنگ نمایند.

توضیح و تذکر :

repeat۱- عدم طرح سوالات تکراری ؛  با وجود پاسخ های متعدد به انواع سوالات موجود در دو بخش پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی ، خواهشمند است از طرح سوالات تکراری از طریق ذکر شده(تلگرام، ایمیل و تلفن) جداً خودداری نمایید.

7۲- در صورت عدم حضور ما در دفتر مشاوره ؛ می توانید برای روابط عمومی پیغام(نام و تلفن خودرا) اعلام نمایید تا از دفترمشاوره موسسه، با شما تماس بگیریم.

باآرزوی سلامتی و موفقیت برای شما

***آدرس پستی:
تهران – خیابان دکتر شریعتی – قلهک (ایستگاه مترو قهک) – کوچه شهیدد سرافراز- کوچه حافظ – پلاک ۱۳ جدید (۵۳قدیم)- کد پستی ۳۵۱۶۱-۱۹۴۱۹
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی آموزشی دانش؛ مستقردرمحل دبیرستانن غیر دولتی دانش (دوره اول متوسطه – مدرسه راهنمایی سابق)

دیدگاه‌های این مطلب

4 دیدگاه دربارهٔ «نحوه طرح سوال کاربران نشریه الکترونیک مشاوره و دریافت پاسخ»

  1. سلام من دانشجوترم2رشته ریاضیات دانشگاه سراسری هستم میخواستم راجع باآینده شغلی این رشته بدونم وهمچنین بدونم اگه به رشته روانشناسی تغییررشته بدم آینده شغلی بهتری دارم یا نه

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وباسلام
      پاسخ اول) شناخت رشته های تحصیلی – شغلی:
      شناخت کافی، کامل و تصمیم گیری درست در مورد رشته تحصیلی و شغلی، صرفا از طریق چند جمله در پاسخ به درخواست شما، امکان پذیر نیست. هدایت تحصیلی شرایط و ابزارهای خود را لازم دارد. از جمله؛ اجرای تست های رغبت سنج شغلی – شخصیتی، تشخیص استعداد تحصیلی، و شناخت الگوهای شغلی و… که هر کدام از این موارد نیازمند جلسه مشاوره تخصصی هدایت تحصیلی و شغلی است.

      پاسخ دوم) بحث هدایت تحصیلی وشغلی:
      نکته مهم دیگر انی است باید تکلیف خود با رشته تحصیلی خود مشخص کرده و از این شاخه به آن شاخه پریدن، هدر دادن سرمایه های خود به خصوص عمر ارزشمندی است که جبران ناپذیراست. تذا باید معلوم شود که شما هدف گذاری ها شغلی تان چبست تا براساس آن رشته تحصیلی خود را مشخص کنید.
      اینکه کدام رشته تحصیلی را و در چه سطحی از دانش و تحصیلات (کارشناسی و یا بالاتر) پی گیری کنید بستگی به همین هدف گذاری شغلی شما دارد. یکی از معیار های مهم در این هدف گذاری داشتن ایده شغلی است و آنچه این ایده را نمایان و پرزنگ می کنند عواملی همچون؛ ویژگی های شخصیتی افرادو نیز داشتن استعداد لازم آن است. برای رسیدن به پاسخی روشن در این زمینه، باید پاسخ اول را به اکمال برسانید.

      پاسخ سوم) در مورد رشته ریاضیات و روانشناسی:
      شما باید در مورد مزیت ها و محدودیت های شغلی هرکدام از رشته های مورداشاره تحقیق کنید. هر کدام از این دو رشته مورد نظر در سطح کارشناسی برای شغل معلمی مناسب است. رشته ریاضی جزء علوم پایه است و روان شناسی جزء حوزه علوم انسانی. و هر کدام از این دو گروه تفاوت های زیادی با یگدیگر دارند.
      در شغل معملی به دبیرقوی ریاضی بیشتر نیازاست تا روان شناسی( به خصوص در بخش خانم ها برای مداس دخترانه)!!! برای همین ادامه تحصیل شما در همان رشته ریاضی در اولویت است.
      برای توضیح بیشتر اطلاعات در این زمینه ، می توانید از طریق سایت دانشگا هایی که رشته های موردنظر شما را دارند، پی گیری کنید.

      پاسخ چهارم) اگر اقدام برای تغییر رشته از ریاضی به روان شناسی براساس علاقه و رغبت ، شناسائی استعدادو اطلاعات درست است، ازرش پی گیی دارد. اما اگر برای فرار از سختی رشته ریاضی است، این دلیل ناکافی بوده و این تغییر موجب رضایت شما را فراهم نخواهد کرد و…

      پاسخ پنجم) تغییر رشته در دانشگاه به راحتی دوره مدرسه و دبیرستان نیست. بلکه ضوابط سختی دارد برای نمونه برای تغییر رشته از ریاضیات به رشته مورداشاره( روانشناسی) باید کف نمره ترازو رتبه( یعنی نمره آخرین فرد قبول شده در آن رشته) را بدست آورده باشید و اگر شما نمره تراز و رتبه آخرین فردی که در رشته مورد نظر در سال ورودی به دانشگاه را کسب کرده باشید تازه پی گیری زیادی را مطلبد.
      در جمع بندی کلی تا اینجا به نظر ما ؛ ادامه تحصیل شما در همان رشته ریاضی در اولویت است.
      در صورت نیاز به مشاوره ، می توانید فقط از طریق تماس تلفنی سوالات خود را بپرسید.( زمان و شماره های تماس، در نوار مشکی بالای سایت در قسمت “تماس با ما” موجود است)
      با آرزوی سلامتی و سعادتمندی برای شما

  2. معصومه محمدنبی

    دختر من در سال سوم رشته ی ریاضی با 5 درس افتاده قصد تغییر رشته به گرافیک را دارد لطفا مرا راهنمایی کنید از کجا شروع کند وچگونه از راهنمایی شما ممنون

    1. جعفر ابراهیمی

      (پاسخ سوال اختصاصی شماره 4 – در پست پرسش و پاسخ)

      به نام خدا و با سلام؛
      *در قدم اول می بایست خود را برای پاس کردن 5 درس افتاده آماده نموده و حداقل با نمره قبولی 10 آن ها را پاس کنید.
      ** در قدم بعدی در امتحانات تغییر رشته در مرداد ماه شرکت کنید که در صورتی کسب حداقل نمره 10 در دروس تغییررشته ( طبق قانون مذکوردرذیل این یادداشت) می توانید در رشته مورد اشاره در سال آخر ، ادامه تحصیل دهد.
      براساس ماده سی وشش از فصل پنجم آیین نامه آموزشی دوره پیش دانشگاهی (صفحه ۷۲۹ و ۷۳۰ کتاب مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش – چاپ ۱۳۸۵)شما باید:
      در ۴ درس ذکر شده در سوال خود، یعنی؛ تاریخ هنر جهان ،تاریخ هنر ایران، مبانی هنر های تجسمی و طراحی ۱ شرکت نموده و حداقل نمره قبولی ۱۰ را کسب نمایید.
      شما می توانید علاوه بر مراجعه به مستند ارایه شده درپاسخ ما(کتاب آیین نامه…)به واحدمشاوره اداره آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه نمایید.
      ***تذکر:
      1- آماده شدن برای هردو مورد( پاس شدن 5 درس افتاده و شرکت در امتحانات تغییر رشته در این مدت کوتاه) مشکل به نظر می رسدو شاید پاس کردن دروس و به طبع شرکت در امتحان تغییر رشته به امتحانات جبرانی دی ماه بکشد.
      2- می توانید از ماده شماره 91 آیین نامه هدایت تحصیلی و تبصره های به منظور استفاده از تک ماده و قبولی در سال سوم استفاده نمایید.
      2- طبق تبصره 2 ماده 36آیین نامه هدایت تحصیلی دوره پیش دانشگاهی(صفحه ۷۲۹ کتاب مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش – چاپ ۱۳۸۵)ادامه تحصیل به صورت داوطلب آزاد یا همان دوره شبانه، نیازی به شرکت در امتحان تغییر رشته ندارد.
      مرکرمشاوره موسسه دانش
      موفق باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید