موضوعات

نحوه طرح سوال و دریافت پاسخ

52001058036233733527
بسم الله الرحمن الرحیم
یاد آوری:
کاربران گرامی/اولیاءمحترم/دبیران و مربیان و همکاران فرهیخته:
باسلام
این صفحه، علاوه بر صفحه سوالات متداول برای بیان سوالات جدید شماست.
می توانید سوالات خود رادرذیل این صفحه(درقسمت نظربدهید) طرح نمایید تا در فرصت مناسب پاسخ آن آماده و درپست پرسش و پاسخ(قسمت پاسخ به سوالات ویژه و اختصاصی) ارایه گردد.
در صورت امکان سعی می شود؛ سوال وپاسخ شماعلاوه بر درج صفحه مذکور،از طریق ایمیل نیزارسال گردد.
*** تذکر: در صورتی که سوال شما کاملا خصوصی بوده و صلاح نمی دانیدکه سوال تان و پاسخ ارایه شده دراین صفحه، انعکاس داشته باشد،متذکر شوید تا پاسخ شما تنها از طریق ایمیل ارسال گردد.
*همچنین می توانید برای طرح سوال و دریافت پاسخ خود با ما تماس بگیرید(روزها فرد ازساعت 14 تا16- باتلفن های ۲۲۶۰۳۱۴۹ – ۲۲۶۰۷۶۲۲- ۲۲۶۰۸۳۸۰- ۲۲۶۱۴۰۷۰ دفتر مرکز مشاوره موسسه آموزشی فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

14 دیدگاه دربارهٔ «نحوه طرح سوال و دریافت پاسخ»

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام خدمت همکار گرامی
      دو نمونه از فرم در خواست شده برای شرکت در امتحان تغییر رشته پایه سوم به پیش دانشگاهی، به آدرس ایمیل شما ارسال گردید.
      – نمونه ی دوفرم در یک صفحه؛ همان نمونه قدیمی کتاب آیین نامه هاست که ازطرف اداره آموزش وپرورش به مدارس ارسال شده است .
      – نمونه ی یک فرم در یک صفحه A4 ؛ به منظور مرتب و تمیز بودن فرم، توسط خودمان تایپ شده است.
      ان شاءالله مورد استفاده شما قرار بگیرد.
      سلامت و موفق باشید

  1. سلام.من ترم٦مهندسي مكانيك روزانه هستم وميخوام سأل بعدكنكورتجربي كارشناسي بدم؛ايادوره روزانه بذيرفته مي شوم؟
    باوجوداينكه
    ٢٤واحدازمهندسي دارم اياثبت نام كنكورامكان بذيراست؟
    ممنون ميشم اكه جواب بديد

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      با توجه به اینکه شما سال سوم هستید و زحمت زیادی را تا به این مرحله تقبل کرده اید، توصیه جدی ما این است که اول دوره تحصیلی این رشته را به اتمام برسانید و بعد با توجه به این که رشته تحصیلی، تعیین مسیر سرنوشت شغلی شمااست و ریسک و مشکلاتی را در پی دارد، پس سر فرصت و حتما با بهره گیری از مشاوره تخصصی تحصیلی و شغلی در مورد شرکت در کنکور تجربی و تکرار دوران دانشجویی دیگری، بررسی دقیقی داشته باشید و به دلایل منطقی و کافی برای این تغییر مسیر برسید.

      *** مجدد متذکر می شود که؛
      1- برای انتخاب مسیر بهتر و برنامه ریزی مناسب حتما از مشاوره های تخصصی هدایت تحصیلی استفاده کنید و بدانید بدون مشورت لازم و با صرف هزینه زیاد، بدرستی به هدف و منظورتان نرسیده و سرمایه های خود را به هدر خواهید داد.

      2- به دلیل محدودیت زمانی درارایه پاسخ کتبی، اگر سوال و ابهامی داشتید، فقط از طریق تماس تلفنی جویا شوید.( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)
      سلامت وسعادتمند باشید.

  2. سلام خسته نباشید.من سوم دبیرستان بزرگسالانم توشهریور3تاامتحان دارم 2تاشودادم شیمی که12هم هست رونمیتونم بدم.چی میشه؟تومعدلم تاثیرداره؟خواهش میکنم سریع ترجوابموبدین.راستی بهمن هم امتحان دارم.خخخخخخخخخخیییییلللیییییییی ضروریه

    1. جعفر ابراهیمی

      وبه نام خدا
      وباسلام
      بخش اول پاسخ:
      براساس ماده 69 آیین نامه دوره متوسطه بزرگسالان (صفحه 697کتاب مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش – چاپ ۱۳۸۵ دبیرخانه شورا) برای دوره تابستانی معدل گیری انجام نمی شود.
      بخش دوم پاسخ:
      براساس ماده 64 آیین نامه دوره متوسطه بزرگسالان (صفحه 696کتاب …) اگر شما در امتحان هر درسی غیبت غیر موجه داشته باشید، نمره آن درس صفرمحسوب می شود. اما اگر براساس مدارک لازم( پزشکی و یا…) غیبت موجه داشته باشید، طبق ماده 66 آیین نامه دوره متوسطه بزرگسالان (صفحه 696کتاب …) آن درس از در س حذف و باید با رعایت سایرشرایط، مجددا آن درس ها را انتخاب نموده و به صورت نهایی امتحان دهید.
      البته طبق ماده 69(صفحه 696کتاب …)تشخیص غیبت موجه براساس دلایل و مدراک اریه شده از طرف دانش آموز ، در امتحانات داخلی با شورای مدرسه و درامتحانات هماهنگ با کمیسیون خاص اداره آموزش و پرورش مربوط و در امتحانات نهایی با رئیس حوزه اجرا، پس هماهنگی با مدیر واحد آموزشی خواهدبود.
      امیدواریم جوابتان گرفته باشید.
      اگرابهامی داشتید، سوال خود را ارسال فرمایید.
      سلامت وموفق باشید.

      1. سلام اقای ابراهیمی
        ممنون ازراهنماییتون.من خرداد امتحان داشتم مریض شدم نتونستم در امتحان شرکت کنم. بعد برای شهریور انتخاب واحد کردم ودر امتحان شرکت کردم، یعنی چی میشه؟امتحانم قبوله؟برای شیمی هم میشه؟البته گواهی پزشکی نداشتم

        1. جعفر ابراهیمی

          به نام خدا
          و با سلام
          – برای هر یک از درس ها، چه در خرداد و چه شهریور ویا…، اگر در امتحان شرکت نموده و نمره قبولی حداقل 10 بگیرید،به عنوان واحد پذیرفته شده، محسوب خواهدشد.
          — برای موجه شدن غیبت، قانون را در سوال قبلی شما، توضیح دادم، به هر صورت تشخیص هر یک از مسئولین، برای موجه شدن غیبت، تعیین کننده است. شمابایدپی گیری کنید و ببینید؛ زمان خرداد ماه راکه در امتحان غیبت داشته و شرکت نکرده اید، برای شما غیبت موجه رد شده یا غیبت غیر موجه.اگر کلمه ثبت شده”غایب” در کارنامه خرداد ماه شمانمره صفر محسوب شده پس غیبت غیر موجه بوده است.پس باید مدارک لازم را برای موجه شدن غیبت،ارایه دهید.به هرصورت این مساله را باید از طریق دبیرستانی که در آن ثبت نام کرده اید، پی گیری کنید.
          سلامت و موفق باشید.

  3. سلام من دانش اموز رشته ی تجربی هستم و سال سوم رو گذروندم میخوام بدونم اگر بخوام برم رشته ی عکاسی باید مدرک پیش رو داشته باشم یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واینکه با دیپلم ازاموزشگاه های بیرون میشه وارد دانشگاه شد یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا جواب بدین خواهش میکنم منتظرم

    1. جعفر ابراهیمی

      (پاسخ سوال اختصاصی شماره 8 – در پست پرسش و پاسخ)
      به نام خدا
      وباسلام
      جواب قسمت اول سوال:
      برای شرکت در کنکورسراسری (همه گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر) حتما باید دوره پیش دانشگاهی را بگذرانید. منتهی نوع مدرک پیش دانشگاهی ملاک نیست. یعنی با ههر نوع مدرک پیش دانشگاهی می توان گروه آزمایشی دیگری را شرکت کرد( مثلا با مدرک پیش دانشگاهی ریاضی می توان گروه آزمایشی تجربی و یا انسانی شرکت کرد)هرچند این کار ازلحاظ آمادگی برای آزمون کنکور به صلاح نیست. از طرفی رشته هنر شناور است. یعنی شما می توانید همزمان با شرکت در گروه آزمایشی تجربی، درگروه هنر هم شرکت نمایید.
      پست پرسش و پاسخ؛ بخش پاسخ به سوالات متداول و عمومی ( شماره 9 )و همچنین بخش پاسخ به سوالات اختصاصی(شماره4) راهم نگاه کنید.
      جواب قسمت دوم سوال:
      برای شرکت در کنکور سراسری دوره کارشناسی دانشگاهها،آموزش عالی دیپلم رسمی آموزش و پرورش را قبول دارد.
      نوع دیپلم مورد سوال شما؛ یعنی دیپلم آموزشگاههای آزاد،تنها برای مراکز فنی و حرفه ای وزارت کار و دانشگاه علمی کاربردی و دوره های پودمانی اعتبار دارد.
      نکته مهمتر: در صورتی که تا کنون خود را برای آزمون تغییر رشته (4 درس رشته هنر) آماده نکرده اید، با توجه زمان آن در نیمه مرداد ماه شرکت درآن توفیقی برای شما به همراه نخواهد داشت، لذا راه دیگر آن استفاده از تبصره 2 ماده سی شش آیین نامه دوره پیش دانشگاهی ( (صفحه ۷۲۹ و ۷۳۰ کتاب مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش – چاپ ۱۳۸۵) خواهد بود.
      متن تبصره 2 ماده سی و شش: ” متقاضیان ثبت نام در دوره پیش دانشگاهی به شیوه داوطلب آزاد از شرکت در امتحان تغییر رشته معاف خواهند بود.”
      متذکر می گردد که انتخاب این راه هم شرایط خود را دارد. از جمله اینکه در شیوه داوطلب آزاد یا همان متفرقه سابق، شما دانش آموز رسمی آموزش و پرورش شناخته نمی شوید.
      لطفا بادقت بیشتری مساله خود را بررسی فرموده ودر صورت وجود ابهام، نکته موردسوال را ارسال فرمایید.
      موفق باشید.
      مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

  4. با عرض سلا م وروز بخیر
    آقای ابراهیمی از اینکه وقت گهر بارتان را صرف پاسخ به سوالات ما می کنید بی اندازه ممنونم .بعضی از مشاورین مدارس از جواب سوالات عاجزند و برای همین ما مزاحمتان می شویم .چون مشاوران مدرسه پسرم گفتند در امتحان تغییر رشته از ریاضی به تجربی هر نمره ای که در زیست اتخاذ شود در معدل سوم لحاظ خواهد شد . یعنی در س جبر وحسابان ریاضی ها با زیست 1 وزیست 2 جابجا خواهد شد. پس طبق فرمایش شما نمره زیست 1و2 در معدل سوم متوسطه بی تاثیر است. وفقط نمرات معدل ریاضی لحاظ خواهدشد . درست است؟

    1. جعفر ابراهیمی

      (پاسخ سوال اختصاصی شماره3 – در پست پرسش و پاسخ)

      بله؛ همچنانکه قبلا و در سوال دیگری پاسخ دادیم، چون امتحان تغییر رشته ، فقط مجوزی برای ورود به رشته دیگر است، بنابراین فارغ التحصیلی چنین دانش آموزی(درصورت تغییر رشته ازسال سوم به سال آخر)با دیپلم ریاضی بوده و تنها معدل و دروس سال سوم نهایی در رشته ریاضی،برای وی محاسبه خواهد شد.
      موفق باشید

  5. با سلام
    با توجه به پاسخی که شما به من در ارتباط با تغییر رشته ی دخترم دادید من فکر میکنم کار خیلی دشواری در پیش داریم ایا میتوانم از شما حضوری وقت بگیرم تا با خود او صحبت کنید از راهنمایی شما استفاده میکنم با تشکروسپاس فراوان

    1. جعفر ابراهیمی

      (پاسخ سوال اختصاصی شماره 5 – در پست پرسش و پاسخ )

      به نام خداوند
      و با سلام
      همچنانکه در ابتدای افتتاح این پست ذکر کردیم ؛برای مشاوره می توانید ؛
      روزها فرد ازساعت ۸ تا۱۳
      با تلفن ۲۲۶۰۳۱۴۹ – ۲۲۶۰۷۶۲۲- ۲۲۶۰۸۳۸۰- ۲۲۶۱۴۰۷۰ داخلی ۶۵۳
      دفتر مرکز مشاوره موسسه آموزشی فرهنگی دانش، تماس بگیرید
      سلامت و پیروز باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید