موضوعات

پاسخ به سوال (اختصاصی- شماره 85) : من زیاد به رشته تجربی علاقه دارم ،اما نمیدونم چی شد که به رشته انسانی آمدم خواهش می کنم من را راهنمایی کنید که آیا رشته انسانی خوب است ؟

39628f88c230429e379546007cce276e (1)
سوال:

سلام من مهدی هیجده سالمه و رشته انسانی میخونم. به نظر شما انسانی خوبه من اومدم…؟! من زیاد به تجربی علاقه دارم! اما نمیدونم چی شد که اومدم انسانی!!! خواهش میکنم جواب منو بدین باتشکر
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۷/۲۳ در ۹:۰۰ ب.ظ | توسط: مهدی)

پاسخ:
به نام خدا
وبا سلام
برای هرکاری باید از شیوه و روش علمی تجربه شده خودش استفاده کرد! برای رسیدن به یک جواب روشن در مورد شما هم باید از شیوه استاندارد شده هدایت تحصیلی و شغلی، بهره گرفت. باید عوامل مختلف دخیل و موثر در تصمیم گیری شما مثل علائق، استعداد، شرایط حاکم بر جامعه و توانایی پیش بینی نسبی شرایط برای آینده و… دقیقا حلاجی گردد. برای این حلاجی می بایست اطلاعات بیشتری را بدست آورد. یک راه های آن اجرای تست های رغبت سنج تحصیلی و شغلی است. همچنین مشخص شدن استعدادهای ویژه شما، که خود، آزمون جداگانه ای دارد. بعد از تکمیل اطلاعات لازم علمی از وضعیت شما ، با همفکری خودتان می توان در جلسه مشاوره تخصصی هدایت تحصیلی، برای تصمیم گیری، به یک جمع بندی مشخصی رسید. بنابراین با دو سطر نوشته ی شما و چند سطر مختصر توضیحات ما مساله ی به این مهمی و سرنوشت ساز، قابل حل نیست.
خلاصه اینکه؛ اگر بدون آگاهی و علاقه لازم این رشته را انتخاب کرده اید، از راه هایی که ذکر نمویم، باید بررسی بیشتر، دقیق تری داشته و تجدد نظر کنید.
***درعین حال پست پاسخ به سوالات ما را در این سایت بخوانید( پاسخ به سوالات اختصاصی کاربران و پاسخ به سوالات عمومی) و اگر نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می توانید با ما تماس بگیرید( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است.)
با آرزوی سلامتی و موفقیت شما
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید