موضوعات

خلاصه بحث آسیب شناسی کنکور از دید معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش

– جریان تربیت و یادگیری در مدرسه با هدف تطبیق پیدا کردن و توانایی یافتن بیشتر دانش آموز برای برخورداری از یک زندگی خوب با اهداف متعالی ، سازمان داده می‌شود و نه صرفاً برای یک رقابت نفس‌گیر یک روزه و به منظور یادگیری جهت تست زدن و تنها قبولی در یک یا چند رشته خاص.

– نباید اجازه دهیم نقش دستگاه تعلیم و تربیت رسمی عمومی جامعه به حد یک موسسه آموزشی در خدمت سنجش و پذیرش دانشجو تقلیل یابد.

– اگر نتوانیم نگرش جامعه، خانواده‌ها و دانش آموزان را به فلسفه تعلیم و تربیت عمومی تغییر دهیم و ” تحصیل و یادگیری کنکور محور” در جامعه اصلاح نشود نقش جریان تربیت رسمی بیش از این کم اثر شده، آسیب‌ها بیشتر شده و سرمایه های کشور همچنان هدرخواهد رفت.

– از تبعات نامناسب حاکمیت کنکور در نگاه جامعه، سرخوردگی ناشی از بیکاری و تحصیلات غیر مؤثر در زندگی فردی و اجتماعی، با درجات بالای تحصیلی است که به عنوان یکی از علل مهم بیکاری تحصیل کردگان در جامعه محسوب می‌شود.
—————————————————————————-
برگرفته از سخنان کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش – به نقل از : گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه… ( مأخذ : https://www.medu.ir/fa/news/item/1047775/ ?ocode=100010876 )

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید