موضوعات

توضیحی بر وضعیّـت آمـوزش مدارس درشرایـط کرونـا…

شیوع بیماری کرونا، قواعد کاری ما را دچار مشکل کرد و مسیرهایی را که برای دهه های مختلف تجربه کرده بودیم کنار زد و ما تلاش کردیم مأموریت های جدیدی انجام دهیم؛ هرچند ساختار تشکیلاتی گذشته، تحقق اهداف را میسر می کرد اما با تغییرات ناشی از کرونا، ما باید پیوند شبکه گسترده نظام تعلیم و ترببت را برقرار می کردیم، بنابراین شبکه شاد را راه اندازی کردیم تا پیوند بین شبکه تعلیم و تربیت را برقرار کند.

 

در شرایط کنونی همواره تلاش می کنیم تا هیچ دانش آموزی از آموزش ها محروم نشود. ما با تجربه ای نو درگیر هستیم که تاکنون سابقه نداشته است.

 

 در شرایط کرونایی و آموزش های مجازی، برگزاری آزمون های پایانی باید به گونه ای باشد که آموخته های دانش آموزان را به خوبی بسنجد، بنابراین تلاش می کنیم بهترین و دقیق ترین روش ها را در این خصوص به کار بگیریم.

 

این که تعدادی از دانش آموزان، دسترسی به آموزش های مجازی ندارند، با  مدیر مدرسه و معلم است، آن ها باید بسنجند چه تعداد از دانش آموزان از طریق شبکه شاد، چه تعداد از طریق تلویزیون و چه تعداد از طریق بسته های آموزشی، درس های خود را دنبال می کنند.

 

 ارتباط معلمان با دانش آموزان را بسیار مهم است. مدیر و معلمان همان وظایفی که در زمان باز بودن مدارس داشتند در شرایط کرونایی و آموزش های مجازی نیز دارند.

 

تلاش داریم فرهنگیان را در اولویت واکسیناسیون قرار دهیم زیرا اگر بخواهیم  دانش آموزان در سال تحصیلی آینده در مدارس حضور یابند، این موضوع مهم بوده و باید محقق شود.

 

 برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت، بازگشایی مدارس لازم است.

—————————————————————————————————————–

مأخذ : وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با اعضای هیأت رئیسه مجلس دانش آموزی ( گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش)

انتخاب بخشی از مطالب جلسه و ویرایش توسط دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید