موضوعات

برگزاری حضـوری و یا غیــرحضـوری امتحانات پـایان تــرم؛ به شــــــــــــــــــــرایــــــط کــــــــــــــرونـــــــــــا بـــــــستـــــــــــگی دارد.

اگر شرایط برای برگزاری امتحانات فراهم شود، برگزاری امتحانات به شکل حضوری خواهد بود، اگر هم شرایط فراهم نباشد، نسبت به نحوه برگزاری امتحانات تصمیم گیری خواهد شد.

تأکید آموزش و پرورش بر آموزش‌ حضوری از جمله شرکت در کلاس‌های درس یا برگزاری امتحانات، به دلیل این است که فرایند آموزش در جریان تعاملات، گفتگوها، ارتباط دانش آموزان با همکلاسی‌ها، هم مدرسه‌ای‌ها، با معلم و ارکان مدرسه شکل می‌گیرد.

هدف آموزش صرفاً یادگیری محتوای کتاب نیست و بخش عمده‌ای از آموزش، یادگیری، تعامل و ارتباط است. لذا تأکید آموزش و پرورش به این معنا نبوده که آموزش و پرورش به فکر سلامتی دانش‌آموزان نیست.

همانطور که کلاس‌ها با شرایط سخت کرونا لغو شد، اگر شرایط برای برگزاری امتحانات فراهم شود، برگزاری آن به شکل حضوری خواهد بود، اگر هم شرایط فراهم نباشد نسبت به نحوه برگزاری امتحانات تصمیم گیری خواهد شد.

این امر نیاز به یک سری مراحل با کمک تصمیم‌گیران ستاد ملی مقابله با کرونا و حوزه وزارت آموزش و پرورش دارد که امیدواریم به موقع اعلام شود. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که دغدغه همه ما حفظ سلامتی دانش‌آموزان است و انشاالله جای نگرانی برای خانواده‌ها نیست.
———————————————————————————————-
سعید صالح مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید