موضوعات

امــــکان تحصیــــل دانش آمــــوزان اتبــــــاع خــــارجــــــی فاقد مدرک هویتی و اقامتی در ایران با دریافت برگه حمــــایــــت تحصیـلی و تحصیــل به صورت رایـــــــــــگان

– دانش‌آموزان اتباع خارجی فاقد مدرک هویتی و اقامتی با دریافت برگه حمایت تحصیلی می‌توانند در مدارس ثبت‌نام کنند.

 

 – این دسته از دانش آموزان باید با مراجعه به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی (دفاتر کفالت)، برگه حمایت تحصیلی خود را دریافت کنند و برای ثبت‌نام به مدارس ارائه دهند.

 

– تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در ایران رایگان است و وزارت آموزش‌وپرورش سالانه خدمات فراوانی به این دانش آموزان ارائه می‌کند و انتظار می‌رود سازمان‌های بین‌المللی حمایت بیشتری از دانش آموزان اتباع خارجی در ایران داشته باشند.

 

– هم‌اکنون نزدیک به ۵۰۰هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس ایران مشغول به تحصیل هستند که با توجه به تحولات منطقه‌ای و ناآرامی‌هایی که در برخی کشور‌های همسایه ایران رخ‌داده است، روند افزایشی برای حمایت از دانش آموزان اتباع خارجی و ثبت‌نام این دانش آموزان خواهیم داشت.

 

– وزارت آموزش‌وپرورش باوجود شیوع ویروس کرونا در جهان و تغییر آموزش از حضوری به مجازی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا هیچ‌یک از دانش آموزان اتباع خارجی از تحصیل بازنمانند.

دانلود کنید »»» شیوه نامه ثبت نام اتباع خارجی

—————————————————————————————————————————————————————————————

میترا تیموری/سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور (گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، به نقل از صداوسیما)

#آموزش_و_پرورش#تعلیم_و_تربیت#یادگیری#آموزشی#دستورالعمل#بخشنامه#اخبارواطلاعیه

#مدرسه#دوره_پیش_دبستان#دوره_دبستان#دوره_دبیرستان#متوسطه۱#متوسطه۲ #مشاوره_تحصیلی#پاسخ_یه_سوالات_هدایت_تحصیلی

#شیوه_نامه_ثبت نام_دانش_آموزان_اتباع_خارجی 

#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید