موضوعات

آسیب شناسی دوره کرونا(1) مدرسه و کرونا(قسمت1): نیـــــمکـــــت های مجــــــــــازی قـــــــــــــــادر بــــه رسانـــــــــــدن دانـــــــــش آموزان به رشـــــــــــــد حقیــــقــــی نــــــــیستند!!!

مشاهده ویدئو این بحث در ادامه خلاصه مطلب…

 با اشاره به این که باید مدرسه را به عنوان اولویت اول برای آموزش مهارت های رفتاری و اجتماعی بچه‌ها در نظر بگیریم و تأکید بر ضرورت بازگشایی حضوری مدارس داشته باشیم چرا که نیمکت های مجازی قادر به رساندن دانش آموزان به رشد حقیقی نیستند.

مدرسه اولویت اول :  باید مدرسه را به عنوان اولویت اول، برای آموزش مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی و رفتاری در نظر بگیرید و با تعامل با جهان بزرگ تر از رشد حقیقی فرزندمان، مطلع شویم.

توجه والدین به رشد حقیقی فرزندان خود :  لازم است والدین به رشد حقیقی فرزندان خود دقت کنند یعنی ببینندکه چقدر فرزندانشان  اهل تفکر هستند و قادرند برای حل مشکلاتشان به دنبال راه حل باشند. آنهایی که رشد حقیقی پیدا کرده‌اند هم مشکلات و هم راه حل را خیلی سریع، پیدا  کرده ومشکل را گسترش نمی‌دهند.

لزوم تغییردیدگاه جامعه به مدرسه و رشد فرزندان در مسیر تربیت :  به باید جامعه نگاهش را به مدرسه و رشدحقیقی تربیت، تغییر داده و آن را بشناسد… هر چقدر که فرزندانمان بزرگ تر می شوند، دنیای عاطفی و روانی آن ها نیز بزرگ تر می‌شود. شخصیت، ادب، مهارت ها و تخصص های ما از  تربیت صحیح خانواده وتعامل در مدرسه سرچشمه می گیرد .

با تأکید بر لزوم توجه پدر و مادرها به اهمیت مدرسه : مدرسه دومین جایگاهی است که برای تربیت فرزندان، بعد از محیط خانواده مطرح می شود. مدرسه جایگاه رشد حقیقی شخصیت فرزندانمان است. یعنی از طریق مدرسه، رشد فکر، عواطف، روابط اجتماعی، اخلاق و به طور کلی ارتباط با جامعه بزرگ تر، برای فرزندانمان محقق می شود بنابراین مستقل از شرایط کرونایی و غیرکرونایی، باید مدرسه، در نگاه و تصمیم گیری خانواده ها، حائز اهمیت ویژه باشد.

لزوم تعامل با همسالان و همکلاسی ها : اگر والدینی می خواهند فرزندانشان رشد حقیقی پیدا کنند؛ باید اجازه دهند تعاملات فرزندانشان با همکلاسی ها وهمسالان افزایش یابد و این امر از طریق مدرسه میسّر می شود و باید مدرسه را جدی بگیریم.

ویدئوی این گفت و گو را اینجا مشاهده کنید

————————————————————————————————————–

دکترعلی اصغر احمدی رئیس سابق انجمن اولیا ومربیان ( گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ) ویرایش و عنوان بندی توسط دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش

#آموزش_و_پرورش#تعلیم_و_تربیت#پرورشی#آموزشی #مشاوره_روانشناسی

#بهداشت_و_سلامت#بهداشت_روانی#آسیب_شناسی#کرونا#آسیب_دوره_کرونا

#کرونا_فرصت_ها_و_تهدیدها#کرونا_و__یادگیری#کرونا_و__افت_تحصیلی

#بازگشایی_مدارس#آموزش_مجازی#آسیب_فضای_مجازی

#هدایت_تحصیلی#مشاوره_تحصیلی#جبران_افت_تحصیلی#مشاوره_تحصیلی#تحصیل_حضوری

#مهارت_حل_مساله#دوره_دبستان#دوره_کودکی#دوره_دبیرستان#دوره_نوجوانی_و_بلوغ

#مهارت_آموزی#مهارت_های_زندگی#تعامل_با_همسالان

#دانش_افزایی#آموزش_خانواده#والدین_و_کودک#مسئولیت_پذیری

#دکتر_علی_اصغر_احمدی#انجمن_اولیاء_و_مربیان

#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید