موضوعات

آخریـــن مرحلـــه ی فــــــرآیـــنــــــد هـــــدایــت تـــــحصیلـــــی دانش‌آموزان پایه نهم برای سال تحصیلی 1402-1401

اتمام فرایند هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان پایه نهم : این موضوع تقریبا به مسیر انتهایی خود رسیده و فقط مرحله ثبت‌نام دانش‌آموزان باقی مانده است‌.

 موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تقریبا به اتمام رسیده و فقط مرحله ثبت‌نام باقی مانده است‌.   

 وظیفه و اقدام لازم مدیران مدارس : اکنون تمامی فرم‌های هدایت تحصیلی آماده است و دانش‌آموزان پایه نهم از ۲۵ تیرماه توانسته‌اند نمون‌برگ هدایت تحصیلی خود را در سامانه http://my.medu.ir بخش هدایت تحصیلی مشاهده کنند تا برای انتخاب رشته تحصیلی، آگاهانه اقدام کنند.

زمان ثبت نام دانش آموزان پایه 9 برای 10 : فرایند ثبت‌نام برای دانش‌آموزان متوسطه دوم از اول مرداد ماه آغاز شده است.

وظیفه و اقدام لازم مدیران مدارس : مدیران مدارس متوسطه اول با مراجعه به سامانه «سیدا» می‌توانند برای مشاهده و دریافت نمون‌برگ هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم و هدایت آن‌ها به مدارس متوسطه دوره دوم اقدام کنند.

وظیفه و اقدام لازم  مشاوران مدارس : برگزاری جلسات راهنمایی گروهی برای دانش‌آموزان و والدین و همچنین ارائه خدمات مشاوره فردی توسط مشاوران مدارس به دانش‌آموزان متقاضی ضروری است،  عملکرد تمامی دست‌اندرکاران در فرآیند هدایت تحصیلی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 تغییرات در فرآیند هدایت تحصیلی :  امسال نسبت به سال‌های گذشته ، در فرآیند هدایت تحصیلی تغییرات بسیار مثبتی داشته است؛ از جمله این تغییرات می‌توان به استانداردسازی آزمون‌های مشاوره‌ای، تحلیل نتایج حاصل از اجرای آزمون‌های رغبت و توانایی در قالب سیستم خبره فردی برای هر دانش‌آموز به صورت منحصربه‌فرد، استفاده از ظرفیت فضای بصری و تولید محتوای چندرسانه‌ای برای دانش‌آموزان، والدین، مشاوران، مدیران و تولید کارتابل فردی هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان، مشاوران و مدیران در سامانه هدایت تحصیلی اشاره کرد.

تصویر آخرین بخشنامه فوری آموزش و پرورش در خصوص فرآیند هدایت تحصیلی پایه 9  :

—————————————————
اصغر باقرزاده / معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ( گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ) 
#آموزش_و_پرورش #اخبار_و_اطلاعیه  
#هدایت_تحصیلی #فرم_های_هدایت_تحصیلی 
#نمون_برگ_هدایت_تحصیلی
#نمون_برگ_هدایت_تحصیلی_پایه_نهم
#دانش_افزایی #آموزش #آموزش_هدایت_تحصیلی
#آسیب_شناسی_هدایت_تحصیلی
#مشاوره #مشاوره_هدایت_تحصیلی
#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش

 

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید