نهنگ آبی

امروز در نمازخانه مدرسه یک نشست دوستانه برگزار کردیم با موضوع

“نهنگ آبی”

1396061915530763011892744

 

در ابتدا جناب آقای اشترانی نشست دوستانه را معرفی کرده و آداب دوستی را گفتند.

DSC_0188

 

نشست دوستانه ما با حضور جناب آقای رضایی (دبیر محترم ادبیات پایة هفتم) و جناب آقای اشترانی (دبیر محترم دینی پایه هشتم) و جناب آقای امیری (معلم راهنمای پایة هشتم) و جناب آقای گلیاری (دبیر محترم علوم اجتماعی) و جناب آقای پریدری (دبیر محترم رایانه پایه هفتم) و جناب آقای ابراهیمی و جناب آقای موسوی (معاونین فرهنگی) و جناب آقای گودرزی (مدیریت محترم مدرسه) برگزار شد.

DSC_0203

DSC_0216

DSC_0222

 

ابتدا آقای گودرزی از امیر پارسا نقوی خواستند که در مورد بازی “نهنگ آبی” توضیح دهد. بعد از صحبت­های امیر پارسا که  نه زیاد کامل ولی خوب بود سام عقیلی توضیح داد. سام گفت که این بازی را فردی روسیه­ ای نوشته و هدف از این بازی اصلاح نژاد افراد ترسو و ساده لوح است و این بازی 50 مرحله دارد. همچنین توضیح داد که این 50 مرحله چگونه است و در مرحلة 50 شخصیت­ های بازی خودکشی می ­کنند.

DSC_0217

DSC_0192

DSC_0193

DSC_0195

DSC_0219

DSC_0220

 

رادین ساعتی و سینا خلج هم دربارة این بازی صحبت کردند تا اطلاعات کامل شود. این طور که دوستان دربارة بازی حرف می ­زدند در این بازی واقعاً کارهای باحال و ترسناکی انجام می­شود. ایلیا ابوالقاسمی هم دربارة شایعات این بازی حرف زد که چه اتفاقی افتاده است که ادمین این گروه بعضی­ها را تهدید می ­کند. کسری نوذری هم دربارة یک اتفاق جالب که برای دوستش افتاده بود گفت که دوستش ادمین را تهدید کرده و هیچ اتفاقی هم برایش نیفتاده است.

سپس آقای گودرزی از بچه ها سوال کردند که حس شما دربارة کسی که تا مرحلة 50 رفته و مرحلة 50 را هم انجام داده (خودکشی) چیست؟

سپهر بیات گفت که جای این افراد نباید روی زمین باشد چون وقتی که تا مرحلة 50 می­ روی و خودکشی می­ کنی دیوانه بازی است.

قشقایی گفت این افراد خیلی ساده لوح بودند که در مرحلة آخر خودکشی کردند.

ارشان کلباسی گفت که این افراد بیماری روانی دارند .

بعضی ها هم گفتند سازندة این بازی همه را گول زد.

برخی هم گفتند 99 % این افراد که این بازی را می­ کنند از روی کنجکاوی بازی می ­کنند. سام عقیلی گفت بعضی از کسانی که بازی می­ کنند احمق نیستند، بلکه وقتی مرحله به مرحله بازی را انجام می دهند، به یک نوعی به ایشان تلقین می شود که ادامه راه را هم انجام دهند!

DSC_0205

DSC_0213

DSC_0230

DSC_0232

DSC_0242

DSC_0248

 

آقای گلیاری گفت صرفا کسانی که این بازی را انجام می دهند نادان نیستند و با طرح یک سوال بی پاسخ سعی کردند که بچه ها را به فکر وادارند! سوال این بود: چرا اکثر کسانی که به دنبال این بازی ها می روند نوجوان و جوان هستند!؟

آقای رضایی گفت اول فکر کنید و سپس کاری را که می خواهید، انجام دهید. همچنین گفتند کسانی که اعتماد به نفس دارند به هر کاری دست نمی زنند.

آقای ابراهیمی گفتند که سنّ جوانی سنّ خطرناکی است و باید مراقب بود.

آقای اشترانی داستانی مثال زد که دو فرد در بیمارستان بودند که یکی از آنها نابینا بود و دیگری مشکل نخاعی داشت. فردی که مشکل نخاعی داشت حسرت زندگی بیرون را می­ خورد و فرد نابینا به کسی که مشکل نخاعی داشت از زندگی می­گفت. فردی که مشکل نخاعی داشت ساده لوح بود و فرد نابینا هم که نمی ­دید آن را با داستان گول می­زد. در نتیجه ساده لوحی باعث سوء استفادة دیگران و ناامیدی است.

DSC_0250

DSC_0254

DSC_0256

DSC_0258

DSC_0267

نویسنده متن: حامدیان

DSC_0240

عکاس: بیات

DSC_0273

 

مطالب مرتبط

درخشش تیم رباتیک در مسابقات کشوری و کسب سهمیه مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۲۶ کره جنوبی

درخشش تیم رباتیک در مسابقات کشوری و کسب سهمیه مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۲۶ کره جنوبی

گروه رباتیک موسسه فرهنگی آموزشی دانش پس از نزدیک به ۱۰ ماه تلاش شبانه‌روزی، آموزش تخصصی و برنامه‌ریزی فشرده، افتخارآفرینی بزرگی را در سطح کشور رقم زد و راهی مسابقات جهانی شد....

Danesh English Seminar-8

Danesh English Seminar-8

8th Grade Festival: English Seminar Report Date: February 10 As part of this year's vibrant 8th Grade Festival, the final stage of our English Seminar was successfully held on...

اردوی پایه هشتم

اردوی پایه هشتم

در روز دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه، دانش‌آموزان پایه هشتم از ساعات ابتدایی صبح برای شرکت در اردوی ورزشی و تفریحی خود آماده شدند. این برنامه از ساعت ۹ تا ۱۲ در سالن‌های ورزشی مجموعه ورزشی...

0 دیدگاه

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *