معرفی رشته تجربی -قسمت دوم

سوالات درباره زیرشاخه‌های علوم تجربی بسیار زیاد است. اما اول بهتر است به‌معرفی زیرشاخه‌های رشته تجربی بپردازیم؛ نکته اولی که باید بدانید این است که زیر رشته‌های تجربی، زیرمجموعه‌های رشته تجربی و … همگی یک مفهوم دارند. باتوجه به تعداد زیاد رشته‌های دانشگاهی تجربی، برای انتخاب رشته کنکور این رشته‌ها را در 5 زیرگروه تقسیم‌بندی کرده اند و در هریک از زیرگروه‌های رشته تجربی، تعدادی از رشته‌های تجربی در دانشگاه قرار گرفته است.

نکته دیگری که درباره زیرگروه‌های تجربی باید بدانید این است که در هر یک از زیرگروه‌های علوم تجربی، ضرایب دروس متفاوت است. یعنی برای رشته‌های کنکور تجربی اهمیت دروس متفاوت است و تمام رشته‌های تجربی ضرایب دروس یکسانی ندارند.

زیرگروه سه رشته تجربی به زیرگروه زمین شناسی معروف است، چراکه درس زمین شناسی در این زیرشاخه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ضریب آن از سایر دروس بالاتر و برابر 4 می‌باشد. این زیرگروه نسبت به سایر زیرگروه‌ها تعداد رشته‌ی کمتری را شامل می‌شود.

یکی از موضوعات مهم درباره این است که رشته علوم تجربی چه شغل‌هایی دارد؛ همه‌ ما احساس می‌کنیم که شغل‌های رشته تجربی حالت بیمارستانی دارند و در زمینه درمان هستند؛ اما باید بدانید رشته تجربی یک رشته جامع است و از رشته تجربی می‌توان به شغل‌های مدیریتی، مهندسی و حتی حقوق هم رسید و لیست این رشته‌ها را در جداول بالا هم بررسی کردیم. اما پردرامدترین شغل رشته تجربی را می‌توان سه رشته پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانست.

از جمله مشکلات رشته ی پزشکی، طولانی بودن دوره و طاقت فرسا بودن آن است،که در ایران این دوره حدود 7سال میباشد.محروم بودن از تعطیلات و تفریحات متداول هم سن و سالانتان و نداشتن درآمد تا پایان دوره ی تحصیلتان. بر همگان روشن است که مواجهه با صحنه های دلخراش مرگ، خونریزی و جراحت های شدید، کم کم بر روحیاتتان تاثیر منفی می گذارد. پس این رشته مناسب کسانی است که توانایی تطابق با شرایط سخت آن را داشته باشند.

مطالب مرتبط

شرکت اپل

شرکت اپل

داستان تأسیس اپل در سال ۱۹۷۱، استیو وزنیاک ۲۰ ساله و استیو جابز ۱۶ ساله رویای تأسیس یک شرکت مشترک را داشتند. در سال ۱۹۷۷، آن‌ها اولین نمونه کامپیوترهای اپل را در گاراژ خانه جابز...

0 دیدگاه

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *